Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › IKO-certifikat
-
IKO-certifikat
Publicerad av ryman på 15 augusti, 2004 vid 13:43Är det viktigt att ha något typ av certifikat om man ska utomlands o kita?
Finns det någon i Göteborgstrakten som kan utfärda ett sådant cert? Har inte sett någon som håller kurser som sedan certifierar deltagarna på kursen…
Kanske finns någon IKO-instruktör som ligger och trycker någonstans??
michel svarade 20 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
-
Var inga problem att hyra utan IKO-cert i Hurgada.
Peter -
Var bodde du i hurgada?
Var ligger Kitecentrat där?
Vill bo så nära som möjligt?
Vilken årstid var du där?
/vill ha info om hurgada -
Jag var där i Januari, då är det ganska kallt i vattnet. Om du vill bo nära så ska du bo på Magawish hotell. Det ligger typ 100meter ifrån vattnet och Kitecentrat, som heter Colona Watersports Ceter, driv en en svensk som heter Bengan.
-
Svar till:
Var inga problem att hyra utan IKO-cert i Hurgada.
Peter[/ QUOTE ]
Vad kostade det att hyra kites??
-
Klicka på http://www.colonawatersports.com så hittar du alla priserna där. Samt nya bilder tagna varje dag. Man kan alltså gå in och se varje dag hur det blåser med bilder på vilka som kör utanför centret.
-
Du ska resa med Fritidsresor så kan du bo direkt på Magawish där centret ligger.
-
Var där vecka 10-11 och hade grön jävulskt med vind.Körde först kvällen med 15 och hyvsat drag(hadde 11 och 8 också).
Använde 15 ca 2 timmar till resten av dagarna 11 eller 8,2 dagar med vind mellan 12-27 meter då ingen var ute.Är själv 196 och väger 100+. Tycker själv att stället var mycket bra för kite,nackdelen är att det nästan alltid blåser sne frånlands vind(inget nybörjar ställe) men de har en båt på centrat som plockar upp de som är på drift.Mailade själv Bengan några gånger med frågor och han svarade alltid inom ett dygn. Misstaget som jag gorde var att ta med mig en på tok för stor bräda, gör inte det.
Om du eller någon annan har frågor, slå en signal
Peter
090-45533
070-3993027 -
Jag kan fixa ett cert till dig lika fort som du visar
att du kan de nivåer som du vill ha i certet. För att
hyra krävs vanligtvis nivå 2. Kolla vad som krävs för
nivå 2 på http://www.ikorg.com och ring mig sen så kan jag
vid lämpligt tillfälle fixa certet till dig !
Kan du redan allt så tar det inte mer än en timme för dig
att visa din nivå./Michel
0705 195990
Logga in för att svara.