Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Imperial skruv i Gbg
-
Imperial skruv i Gbg
Publicerad av neven på 23 juni, 2009 vid 07:38Är det nån som vet på rak arm vart man hittar imperial-skruv i Gbg, gärna i centrum?
Jag har gått o köpt en finfin wakebräda att använda på kabeln i sommar men givetvis funkar inte vanliga M6 på den. Jävla jänkare. Varför kan inte alla ha samma?!?!?
Sen, är det nån som vet vad skruvarna heter som är nästan lika stora som M6?
above_the_law svarade 15 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Det är UNC-gänga du ska ha Neven. Kolla på en välsorterad fackhandel, typ Ahlsell. Eller så kan du ju kolla med Focus Wake och NoComply om du vill betala 5 ggr så mycket för skruvarna.
-
Jag köpte på en vanlig järnaffär i rostfritt 4st 20 kr. annars så finns det på båtbutikerna. typ seasea
-
OK. Jag har hittat en Ahlsell som ligger nära jobbet så jag drar dit på lunchen. Jag har givtevis inga skruvar med mig att jämföra med så vet du eller någon annan vad de heter som är ganska lika i storlek som M6?
-
Skulle tro att det handlar om 1/4 med grov gänga. Lagom längd är nog 16-18 mm.
http://en.wikipedia.org/wiki/Unified_Thread_Standard#Preferred_sizes
-
Tror att 1/4″ skruvar ska kunna passa bra, det motsvarar 6.35 mm. Vet inte riktigt vad storleken under heter men tror att den motsvarar ungefär 5.5 mm. Tips är även att jämföra tum-skruvar med M-skruvar i affären.
-
Nice ride Neven! Jag ska både upp och ner till kabeln i sommar, Norge och Köpenhamn. När drar du?
-
Jag hänger gärna med men främst skall jag köra nere i Kroatien. Drar 13e juli och är tillbaka 26e. Det finns en kabel typ några hundra meter från där vi har hus så det blir hårdträning
-
Neven, vi kan skicka ett sett på 4st för dina bindingangar, fina som inte kräver verktyg. Vi får massor över när vi bindningar till våra brädor som förståss är M6 (ahh västvärlden).. Du får dom om du fortfarande behöver, borde vara framme på torsdag.
Om någon annan har samma problem så skickar vi gärna till er med, frakten får vara värd en öl till oss i sånt fall -
Det vore sjukt bussigt Jens! Jag hann inte iväg och kolla efter skruvarna dag så om du kan lägga 4 på lådan så vore det lätt värt en öl vid tillfälle!
-
Kom in lite sent, MEN om du kommer att behöva flera (alt någon annan med samma problem), så är MC-shoppar ett säkert kort. Särskilt om dom har HD eller bygger/reparerar.
Logga in för att svara.