Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Imponerande topphastighet i test.
-
Hej,
GPS:en visar hastigheten bättre än bilens hastighetsmätare (som oftast visar för lite). Jag har kört mycket motorbåt i skärgården i vindsurfingfarter och litar blint på gps:ens värden, både fart och distans (visserligen diffrentierad GPS, men nu finns ju ingen störning på gps-signalen vad jag vet, nogranheten ligger på någon meter när tror jag). Jag har aldrig varit med att gps:en visat fel, däremot kan digitala sjökort spegla verkligheten underligt ibland (har varit med om öar och som ligger runt 100 meter fel…)Jag tror absolut att du kan lita på GPS:en. Kör hårt!
/Jonas
-
Fast det är nånting med att den kan peaka för högt i samband med att den byter satteliter väl? så om man skall vara säker så skall man kolla upp i datorn efteråt att värdena bredvid ligger nära toppen….
Tror jag väl? Bortser man från sådana störningar så är angivelserna i aldra högsta grad exakta. -
Knatte
Gäst14 mars, 2004 vid 21:19Kan tänka mig att det kan bli lattjo värden, vid ett megakastfall eller liknande.
Men jag litar också på GPS:en vid normal surfing
Logga in för att svara.