Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Imponeringsfaktor med surf?
-
Men är det bra för vindsurfingen med ligg före? Jag minns en intervju med någon megakänd operasångare som sade sig helt tappa känslan om han hade sex kvällen före ett uppträdande. Och det har ju hänt att fotbollstränare förbjudit spelarna att träffa sina respektive dagen före match.
Så kläm fram med det nu. Seglar ni bättre eller sämre efter sex? Denna fråga är ju mer grundläggande än originalfrågan. Man kan väl inte gå ut och jaga sex innan man vet hur det påverkar seglingen?
-
Jag upplever nog att man får mer häng i selen och lättare fötter med tung pung…
🙂
JohanC
-
Jo, fast hoppen landade med pung-plask blir klart värre med full pung…
-
Man kan ju undra varifrån uttrycket “det blåser full pung” kommer. En möjlig tolkning är ju att kvällen som föregår blåsvädret i fråga tillbringar vindsurfaren i brädboden, fixandes sina prylar istället för att se till att pungen blir tömd.
-
LOL
😀
Det blåser damtrosa har jag också hört surfare utbrista! Kan också tolkas på många olika sätt även det. Har någon månne sett en damtrosa passera just innan en överivrig surfare riggat, utfört “behov”(!) och sedan lubbat ner mot vågorna i full speta!? Eller…?
/Magnus -
“Bralla ollon!” har jag hört mig själv skrika till av glädje… men vilka ollon då? /Jesper B
-
Det senaste var väl att nån gjorde en undersökning bland professionella idrottare där de fick uppge om de haft sex dagen innan eller inte, och sen jämförde man med deras prestationer. Slutsatsen var att de idrottare som haft sex kvällen innan presterade bättre än de som inte haft.
Bralla ollon? Pung? På min tid sa vi att det blåser skjortan!
(och det var nog första gången i mitt liv som jag använde uttrycket “på min tid”. Gubbvarning!)
Och det är ju en jättefördel om tjejen man råkar dejta/vara ihop med är en riktigt bra vindsurfare. Man delar och har förståelse för varandras största intresse, och så får vindsurfande tjejer så maffiga ryggtavlor. 🙂
Att man sällan låter just vindsurfingintresset avgöra är ju en annan sak. Det är ju inte överdrivet gott om vindsurfande tjejer även om en viss förändring verkar vara på väg.
Logga in för att svara.