Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › import- kostnader mm
-
import- kostnader mm
Publicerad av zoolander på 6 december, 2005 vid 17:55hallå!
om man ska köpa en grej på ebay, måste man betala skatt och skit för det? vad gäller, kan man slippa det?guran svarade 18 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
du behöver väl iten betala skatt på ngt som är användt då har den som köpt det först redan betalat skatt på de väl??.
-
Är det inom EU så skall du inte behöva betala nått. Köper du utanför EU däremot är det risk för att du åker på moms och tull.
-
Du kan be säljaren oavsett om det är en affär el privatperson att ange ett lägre belopp på paketet. Det har gått bra för mig alla ggr hittills jag köpt från surfbutiker i USA, samtliga har velat hjälpa till med detta.
-
Svar till:
Du kan be säljaren oavsett om det är en affär el privatperson att ange ett lägre belopp på paketet. Det har gått bra för mig alla ggr hittills jag köpt från surfbutiker i USA, samtliga har velat hjälpa till med detta.
[/ QUOTE ]
men då e man jävligt körd om det skulle bli stulet på vägen! eller?
i vilket fall som helst så hade jag kanske tänkt att köpa från usa -
Svar till:
va e det du ska köpa dÅ????
[/ QUOTE ]säger jag inte!
-
Svar till:
Svar till:
va e det du ska köpa dÅ????
[/ QUOTE ]säger jag inte!
[/ QUOTE ]
fuk of era slampor! -
har köpt en del prylar på ebay och de flesta säljare erbjuder fraktförsäkring på varan till en rimlig summa. på själva fraktsedeln kan de sedan skriva att det är en gåva och då kan tullen inte göra något. har själv aldrig råkat ut för varken accis eller moms…
lycka till
Logga in för att svara.