Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Importera bräda = billigare

• Importera bräda = billigare

Publicerad av anonym-anvandare på 4 april, 2003 vid 14:07

Hallå

När man ser hur mycket billigare det är utomlands så blir man ju jäkligt sugen på att importera en bräda o lite segel kanske. Tänkte höra vad ni har för erfarenheter om det. Vad går normalt frakten på? försäkringar om det skulle hända någon fraktskada? Annat strul som kan hända vid import? pålitliga företag att importera från etc.

Kollade in http://www.spinsport.biz.hr/ (måste vara I ungern), En starboard carve 121 wood är ungefär 4000 kronor billigare än i sverige. Hyffsat bra prisskillnad…någon som handlat där?

http://www.surf-swc.dk/ Verkar lite halvseriöst med hotmail adress…..men jäkligt billigt det också…erfarenheter?

Polen har det ju snackats mycket om, men jag har iallfall inte hittat någon sida på nätet med bra priser därifrån..

Kanske kunde gå ihop ett par stycket och fixa bra deal, tom köra ner och hämta istället för mkt fraktkostnad osv..jag vet inte…

erfarenheter mottages gärna..

lars_k svarade 22 år sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • lars_k

Medlem
    4 april, 2003 vid 14:53

Har köpt grejer från http://www.gunsails.de och [url=”http://www.surfkeppler.de.”]www.surfkeppler.de.[/url] Har funkat bra. Tyskar är nog minst lika seriösa som svenska handlare. Ungern, Polen och övriga östeuropa skulle jag inte våga mej på. Tycker danska SWC inte verkar så speciellt billig, men jag kan ha fel…

• anonym-anvandare

Medlem
    5 april, 2003 vid 11:54

Tack Lars_k. varit i kontakt med surfkeppler, fick ett bra pris från av dom frakten gick på 65e (bräda o segel)

• oskie

Medlem
    5 april, 2003 vid 21:40

Appropå att köpa bräda & utrustning på postorder, i Sverige då, hur funkar det egentligen? Någon som har bra eller dåliga erfarenheter av att köpa på postorder i Sverige? Har du varit tvungen att reklamera något? Isåfall, har det funkat bra? (Jag köper t.ex. ofta dataprylar på postorder (datorbutiken smile.gif), men samtidigt vägrar vissa polare att köpa prylar annat än lokalt…)

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2003 vid 12:03

hade varit fint om vi kunde gå ihop ett par stycken och fixa en bra deal. Funderar själv på att dra ner till Tyskland (surfkeppler) och köpa bräda och segel. Om vi är några stycken skulle vi nog kunna pressa priserna ytterligar.
    maila mig om du har lust…

erikhamrin@hotmail.com

• lars_k

Medlem
    6 april, 2003 vid 12:38

Nu vill jag inte såga din idé totalt men surfkeppler finns i Pforzheim/Karlsruhe som ligger en bra bit ner i Tyskland (i höjd med Stuttgart). Kommer att gå åt en massa bensin, en övernattning etc. Jag betvivlar att det blir billigare än att skicka efter. En bräda plus segel för 65 EURO i frakt är ju inte mycket dyrare än att skicka inom Sverige. Men att slå ihop en beställning från flera kan ju löna sej. Han verkade inte omöjlig att förhandla med, Herrn Werner Keppler. OBS att han vill ha pengar insatta i förskott på sitt bankkonto, det kan kanske vara ”stötande” för vissa… Jag faxade ett kvitto på överföringen och han väntade inte på att pengarna fanns på hans konto (tar 4-5 dar) utan skickade iväg grejorna direkt, de kom efter en vecka =)

• dannew

Medlem
    7 april, 2003 vid 07:52

Brädorna verkar mycket billigare men såg vid närmare titt att F2 brädorna var från 2002. Då är ca 600 euro inte så mkt billigare än att köpa dem från http://www.surfcompaniet.se som tar 6999:- för de brädorna. Har han inte årets brädor? Pris för dem?

• anonym-anvandare

Medlem
    7 april, 2003 vid 09:07

Om det är keppler du tänker på så hänvisar han att emaila för pris på 2003 modellerna…han har inte lagt upp allt ännu verkar det som. Sen verkar det skilja ganska mycket på vilket märke man köper och hur mycket billigare det är.. beror väl på vilka kontakter han har etc.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 april, 2003 vid 11:22

Jag har också beställt prylar av den gode Werner,, men han har skickat prylarna och jag skulle betala när jag fått dom vilket borde bli denna vecka hoppas jag,,, Lasse vilken firma skickade Werner med?

Mvh
    Magnus

• lars_k

Medlem
    7 april, 2003 vid 14:22

Aha, postförskott eller? Han hade den varianten också, glömde det. Blir ju lite avgift iofs. Han skickade med vanlig post (Bundespost?). Jag fick hämta brädorna vid nån postcentral i stan.

• highway

Medlem
    7 april, 2003 vid 14:46

Nej inget postförskott utan jag skulle föra över pengar till hans konto när jag får prylarna,,, hur lång tid tog det innan du fick dina prylar.
    Jag har beställt 1 bräda 1 segel och en mast,, skall bli kul att se om det kommit något när jag kommer hem idag 🙂

//Magnus

• lars_k

Medlem
    7 april, 2003 vid 15:24

Jaså, han litar på dej så pass wink.gif
    Jag tror han skickade grejerna på tisdagen, jag fick dem på onsdagen veckan efter. Lev tiden nog slå lite hit och dit när det gäller posten…

• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2003 vid 13:59

Vad kostade frakten + postförskottet ? Hur lång tid tog frakten ?

Hälsningar
    /Claes

• lars_k

Medlem
    24 april, 2003 vid 14:05

Frakt 40E per bräda. Postförskott betalade jag ej eftersom jag satte in på Kepplers bankkonto direkt.
    Men på postförskott från utlandet brukar svenska posten lägga en extra avgift på ca 100kr. Ska alltså läggas till den tyska pf-avgiften…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Importera bräda = billigare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.