Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan Formula Bootcamp/klinik Stockholm 17/10

Taggad: 

• Inbjudan Formula Bootcamp/klinik Stockholm 17/10

Publicerad av seeberg på 25 september, 2009 vid 07:58

Datum: 17 oktober, (reservdag 18:e oktober).
    Tid: 10:00 – 16:00
    Plats: Österskärs havsbad, Stockholm/ Åkersberga
    Pris: 200kr, lunch på restaurang Solbrännan på stranden ingår.

Målgrupp: Formula seglare, Formula intresserade med inriktning på kappsegling.
    Aktiviteter: Teori + Kappseglingsträning på bana, fokus på nybörjare, trim, tips och teknik, träningsbåt kommer att finnas på plats.
    Intruktör: Robert Åberg, Olaf Seeberg.
    Minimum antal deltagare 5 st.

Arrangörer: Österskär Vattensportklubb.
    http://ovk.dinstudio.se/

Anmälan till Olaf Seeberg (SWE 52) via email.
    oseeberg@hotmail.com

rasmus_w svarade 15 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • seeberg

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 10:47

Påminner om helgens klinik! Svar till (oseeberg@hotmail.com) senast fredag.

På fredag meddelas också om vi väljer att skjuta på kursen till söndag.

Det här är ett bra tillfälle även för dig som har funderingar på Formula, men ännu inte har kommit till skott. Ev kommer det finnas utrustning som går att låna. Focus kommer i första hand ligga på individuell anpassning och trim.

Mvh/Olaf Seeberg

• joachim_larsson

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 12:02

Passa nu på att lära Er formula, det är ju ett oerhört bra initiativ av Seeberg att ställa upp och hjälpa alla som vill komma vidare.

Kepp the flag in the top!

• seeberg

Medlem
    16 oktober, 2009 vid 08:20

Vi kör på lördagen, kl 10-16. Samling vid klubbhuset. Är det för kallt att vara på vattnet är vi på stranden och trimmar prylar.
    Mvh Olaf
    0733-585835

• stefanlindmark

Medlem
    16 oktober, 2009 vid 08:44
    Seeberg;583707 wrote:
    Är det för kallt att vara på vattnet är vi på stranden och trimmar prylar.
    0733-585835

För kallt??? :p Nejmen, vi är väl inte:

kyckling_18367815.jpg

• swe-496

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 07:56

Dök det upp några på Bootcampen?

• sailorstiffrigg

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 16:19

Jodå, vi vart 4 pers inklusive Olaf som höll i rodret under dagen. Blåste inget så vi höll oss till teori.

Grymt bra upplägg av Olaf!

En dag går fort och trots att vi enbart fokuserade på teori så skummade vi egentligen bara på ytan, så vi kommer kanske att träffas några gånger under vintern för att forsätta berätta, disskutera och analysera.

Häng löst!

• stefanlindmark

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 17:34

Japp, Olaf var grym på att leverera på ”Powerpoint-presentatören” igår.
    Finns mer att hämta där. Speciellt om man kan få lite vind och omsätta i praktik direkt efteråt blir det riktigt effektivt nedtryckt i ryggmärgen.

• johanoeberg

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 22:34
    stefanlindmark;584162 wrote:
    Japp, Olaf var grym på att leverera på ”Powerpoint-presentatören” igår.
    Finns mer att hämta där. Speciellt om man kan få lite vind och omsätta i praktik direkt efteråt blir det riktigt effektivt nedtryckt i ryggmärgen.

Jag missade att det annordnades ett sånt här event.

Om det blir något i framtiden så tar jag mitt pick och pack och kommer västerifrån!

• seeberg

Medlem
    19 oktober, 2009 vid 09:17

Tack för credsen! Till våren blir det repetition på samma upplägg, kanske med max 5 deltagare istället. Blev en väldigt bra interaktiv diskussion av det…

• rasmus_w

Medlem
    19 oktober, 2009 vid 10:18

Hade jag inte varit jour i helgen så hade jag varit där. Nu får jag vara squäär i stället. Fast jour ger ju stålars till att köpa mer surfprylar så lottlös går jag väl inte.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan Formula Bootcamp/klinik Stockholm 17/10

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.