Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing INBJUDAN SWT Linköping

Taggad: 

  • boman

    Medlem
    10 juni, 2002 vid 14:26

    Måndagar blåser det alltid, det slår alldrig fel !!

  • oscar

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 17:15

    Finns lite shots från tävlingen på http://www.linsurf.com bl.a. AB+ formula syns lite grann…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 17:23

    Per och Jonas, ni har missat poängen. Även jag fattar att vinden är borta ibland. Och för övrigt, heder åt alla Stockholmare som reser land och rike runt med sina risiga bilar för att vara med på tävlignarna. Även heder åt alla arrangörer. Vad jag reagerar mot är att det är helt åt helvete att tävla på ett ställe där ingen ser oss. Överge klubbstugorna och lägg tävlingarna där det finns annan publik än svampplockare. Jag vill minnas att cupen förr i tiden hade en deltävling inne på fjärden i Stockholm. Titta på matchracingen. När slog det kommersiellt, jo när publiken kunde se tävlingarna (läs Marstrand). Jalle

  • oscar

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 17:26

    Nästa år kör vi på ån mitt i centrum. Då behöver man inte slå för vindarna går runt runt….

    Vadå ingen ser oss? Vi hade planscher över hela stan plus att vi skickat planscher till surfbutiker och klubbar. Hade det bara blåst hade nog mykcet folk kommit och tittat.

    Men vi kan ju lägga hela touren ute i marstrand nästa år….men vem skulle betala detta arrangemang?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 18:05

    Du har så rätt oscar! Självklart att man hade kommit förbi för att titta om det hade blåst…..ringde vindmätaren ett antal gånger men insåg att det inte var någon ideé

    Linköpings bo

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 juni, 2002 vid 06:40

    Ha Ha! Varför inte Tinnerbäcksbadet? Där finns ju tom naturliga läktare 🙂

    /Stinger

  • swe-16

    Medlem
    14 juni, 2002 vid 08:42

    OK det var så du menade…upplevde att det var mycket fokus på att det inte blåste i ditt förra inlägg…mitt åt!

    Intressant kommentar du gör. Anledningen till att vi förlägger tävlingen i Båstad i år är just den att vi vill synas (veckan efter tennisveckan=packat med folk=boka boende nu!). Anledningen till att vi inte förlägger samtliga tävlingar på extremt välbesökta platser är bristen på arrangerande klubbar. Förra året arrangerade JBSS (med hjälp från TWC) ett RM i Formula i Sthlm på andra sidan staden gentemot var vår klubbstuga och våra båtar befinner sig just för att det var ett mer lättillgängligt ställe för publik och seglare. Detta blev ett EXTREMT stort projekt och krävde MASSOR av planering för att få det att fungera. Dvs tröskeln att få en arrangerande klubb att säga ja till ett dylikt arrangemang är mycket större om det skall ske på annan ort än där klubbstugan finns.

    Om SBF hade lite mer pengar från en sponsor vore det mulligt om vi kunde ha en mobil arrangör som reste runt landet med båtar, bojar och funktionärer…vi är inte där än, men snart kanske en potentiell sponsor ser möjligheterna i ett dylikt projekt.

    mvh
    Per

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing INBJUDAN SWT Linköping

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.