Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till F2 Speed Challenge Torkelstorp 2008

• faster

Medlem
    30 september, 2008 vid 18:40

grattis till ditt 1000-inlägg

• bjornen

Medlem
    2 oktober, 2008 vid 18:46

@andersbq 503952 wrote:

Mitt 1000-inlägg är väl lämpligt att lägga på helgens väderspekulation.
    Det rör på sig ordentligt denna veckan. Lågtrycket ligger uppradade över atlanten. Redan imorgon kommer lördagens lågtryck in och snurrar runt över Svealand och det gör det nog till och med lördag kväll, bör kunna ge vind på ca väst 10m/s på eftermiddagen. Sedan kommer ett djupare lågtryck in från sydväst. Om det går för långt söderut och blir försenat, ja då blir det nog SM i planing a la Klagshamn, men enligt den data som de flesta etablerade vädertjänster använder så kan det bli sydlig kuling på söndag. Det som talar för, är att de flesta datamodeller har mycket historisk data från lågtryck från detta håll. Jag tror alltså på vind både lördag em och söndag.

Har du några färska prognoser att ge ? Tycker tyvärr att det verkar tunnas ut mer och mer på lördagen.

//Björn

• andersbq

Medlem
    2 oktober, 2008 vid 18:57

Proggen står sig. Runt väst 10-13 m/s på lördagen (som förra söndagen).
    På söndag morgon syd ca 18-20 m/s men hastigt avtagande, eftermiddagen kanske under 10 m/s. På söndagen kan vi dessutom räkna med rejält med regn.

Kan bjussa på en annan prognos oxå som är relevant: Vattenståndet.
    På lördag morgon ca 40 cm över medelvattenståndet, vid 12.00 60 cm över, sedan minskande ner till 40 över på söndag fm.

• surferboy

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 06:15

Det ser mao extremt lovande ut inför helgen! 🙂 Missa nu inte att anmälan är mellan 8-9 i morgon, lördag och skepparmöte kl 9. Vi kör 3-4 heat på lördagen och helst 3 till på söndag. Alla lär få träningsverk på måndag.

Är det någon som är ledig och har lust att hjälpa till lite att förbereda i TT IDAG så ring mig. Vi skall lägga ut bojar samt städa sekretariatet som vi fått låna – en byggbyssja. Ring på 0705-583090.

mvh,
    Gustav
    Tävlingsledare F2 Speed Challenge

• rooster

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 07:45

När börjar heaten, så man kan komma å kolla?

• jester

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 08:06

5 SCHEDULES OF RACES
    5.1 Registration Saturday 08.00 – 09.00
    5.2 Skippers meeting every day at 09.00
    5.3 First possible start at 10.00
    5.4 N° of Racing Round per day will be informed at Skippers meeting
    5.5 The length of a Speed Racing Round is 40 minutes exactly
    5.6 Sailing direction at the Speed Course (SB or BB) will be posted 30 minutes before it will take effect

Så kl 10 är det som gäller..

• markforce-f-d-markram

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 12:03

Som GPS.nybörjare har jag ett par frågor:
    Har en Amaryllo Triptracker och undrar omdet är särskild seeting eller
    mjukvara som måste finnas i den för att kunna få godkända loggar.

Man vill ju inte bli diskad pga mjukvara när man windurfar:tongue:

• surfan

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 12:15

jester fixar det på plats!!!!!!

• jester

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 12:25

Japp. Hugg tag i mig imorron, så fixar jag det, såklart.

• jester

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 12:49

Saxat från GP:

På söndag gäller det att hålla i hatten på promenaden. Ett kraftigt lågtryck kommer under natten till söndag dra in över Göteborg. Det kommer medföra kraftiga vindar, till havs kan vindbyarna komma upp i orkanstyrka.
    – Det är lite för tidigt att säga exakt hur hård vinden kommer att bli men nu räknar vi med en medelvind på ungefär 20 m/s. Då kan det även komma vindbyar som kommer upp i stormstyrka, säger Sten Laurin, meteorolog på SMHI.
    Även lördag eftermiddag kan det bli ganska blåsigt och SMHI har gått ut med en klass 1 varning om att vattnet i Göteborgs skärgård, Laholmsbukten och Skälderviken kan stiga med 70 – 80 centimeter.
    Under söndagen kan det komma 20 mm regn men under eftermiddagen och kvällen börja det klarna upp.
    På måndag kan vi se fram emot soligt väder igen.

• markforce-f-d-markram

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 12:54

@Jester 504707 wrote:

Japp. Hugg tag i mig imorron, så fixar jag det, såklart.

Toppen!
    Lite stressigt med 40årskalas, kontorsflytt och årets speedfest på en och samma vecka. Sist jag stressade såhär kom jag ner till torkelstorp utan Våtdräkt..
    Blir en kul men slitsam final på denna vecka, har på känn att
    det blir små segel och att 5,8 kommer kännas stort för mina 70kg.

• bigblue

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 16:32

Det är onekligen intressant att se hur mycket som skiljer de olika väderprognoserna. För söndagen tror Windfinder på 18-20 m/s medan norska YR nedgraderat det hela till 5 m/s. SMHI ligger mittemellan med 9-13 m/s.

• andersbq

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 19:43

Sorry men på söndag kan lågtrycket komma för tidigt och ge 20 m/s men droppa till 7 m/s redan typ kl 9.00… Det kan parkera rakt över oss resten av dan…
    Dock blir det både sol och bra vind imorgon, seee yaaa!

• glader

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 03:53

20 bilar med helljus ut mot viken?

• swe-496

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 14:38

Någon rapport från dagens seglingar i TT?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till F2 Speed Challenge Torkelstorp 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.