Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till Haga Park 24-25 maj

• gammel-ippa

Medlem
    25 maj, 2008 vid 21:38

Finns det resultat från tävlingen? Vart?

• p-malmkvist

Medlem
    25 maj, 2008 vid 22:56

Kan bara hålla med!! Grymt bra tävling med riktigt bra klass på många seglare.. Efter att ha kikat på flera displayer vill jag bara säga att flera seglar äckligt fort, kul att alla laddar järnet på speedbanan..:grin:

Tack för en riktigt kul tävling, ses snart igen:wink: ..

• tobhed

Medlem
    26 maj, 2008 vid 07:12
    faster;469222 wrote:
    Ni får skaffa torkablad på insidan också! har du bytt avatar, är bilden från Haga i helgen?
    Passar på och tacka alla som kom till Haga denna helg, blev ju en helt underbar helg helt över förväntan med tanke på väderprognosen.

Gott mos

missade bron, men klarade av att räkna varven i LD i alla fall. Avataren är inte från Haga, uan från helgen innan i Klagshamn (Pers minnesrace) – finns b.la här http://www.surfsession.se/UserFiles/Image/Tobias-jippar.jpg.

Annars, supertack alla för helgen – kul som vanligt, ses i Habo om ca 2 veckor.
    Tills Gustav har fått upp resultatet så kan kolla här http://www.surfsession.se/artikel148_F2_Speed_Challenge_2008_Haga_Park_resultat.html på bilden syns Daniel 2 sekunder innan han trillar i gippen…. 😉

• bjornen

Medlem
    26 maj, 2008 vid 08:41

Tävlingspremiär för mig och det var otroligt roligt och lärorikt. Kul att träffa en massa trevliga människor och få se eliten i action, shit va det gick undan :tongue: Kommer garanterat att åka till Haga igen 🙂

//Björn

• filipl

Medlem
    26 maj, 2008 vid 10:39

Tack för ett trevligt och välfungerande arrangemang!

Det var kul att se att det gick att delta, med viss konkurrenskraft:), i speedtävlingen med freeridebräda och camberlöst segel.

Tyvärr lade min GPS av efter andra heatet så jag kunde inte fortsätta efter det, men jag ser fram emot nästa års tävling på Haga Park!

Filip

• jester

Medlem
    26 maj, 2008 vid 11:20

Alltid lika trevligt o träffa alla goa speedbröder! Syns i Skaune!

• klang

Medlem
    26 maj, 2008 vid 11:50

Stort tack Robban och alla som hjälpte till, blev till en av de bästa tävlingarna som jag någonsin varit på… 5 bommar i betyg.

@faster 468947 wrote:

Hittade ni avfarten till Öland från E22 sen?

Jäkligt dåligt skyltat asså… 🙂

• faster

Medlem
    26 maj, 2008 vid 12:55
    Klang;469347 wrote:
    Stort tack Robban och alla som hjälpte till, blev till en av de bästa tävlingarna som jag någonsin varit på… 5 bommar i betyg.

Jäkligt dåligt skyltat asså… 🙂

Kom på att ni lånade en skylt förra året av ÖWC där det stod windsurfingtävling med pil vad har ni gjort med den?

• p-malmkvist

Medlem
    26 maj, 2008 vid 13:50

Hmm.. Lite fundersam här.. Vad menas med de farter som stod i resultatlistan?? Topp 10 sec?? Undrar om domarna plockat bort farter som de inte trodde låg inom speedområdet??? Reglerna var väl ganska tydliga.. 10 sec inom området är en giltig fart, sedan spelar det inte någon roll var man kom in i banan.. Seglade i stort sett alltid precis intill nedre första bojen och åkte ut mellan de två bojarna längst ner( förutom i första racet då jag inte visste vad jag höll på med:grin: ) och fick då en aningen mindre brant slör. Skillnaden i seglad sträcka inom banan mellan att börja vid den övre eller undre bojen var knappast särskilt stor . Därför undrar jag om det togs bort farter pga att vinkeln var misstänkt liten på slören eller baserat på faktiska koordinater under repan??
    För isåfall måste väl bojarnas koordinater vara kända..:wink:

• surfan

Medlem
    26 maj, 2008 vid 16:31
    P Malmkvist;469383 wrote:
    Hmm.. Lite fundersam här.. Vad menas med de farter som stod i resultatlistan?? Topp 10 sec?? 😉

Det var från sista heatet vet ej vad för dom inte visar topp farten under helgen 😉

• surferboy

Medlem
    26 maj, 2008 vid 20:07

Nu har jag lagt upp alla resultat på vår hemsida. Se här: http://www.north-sails.com/template/main.asp?iMenuID=647&iParentMenuID=556

Tack alla som kom och gjorde tävlingen till en succé!

/Gustav

• andersbq

Medlem
    26 maj, 2008 vid 20:57

Stort tack till Gustav, ÖWC och Jester! (Och ännu en gång ursäkta för jag körde över dig J, det var lite otäckt).
    Var nere i Puttgarten idag och jävlar vad det blåste! Så synd att bilens innehåll inte var detsamma som dagen innan…

• klang

Medlem
    26 maj, 2008 vid 22:08

@faster 469367 wrote:

Kom på att ni lånade en skylt förra året av ÖWC där det stod windsurfingtävling med pil vad har ni gjort med den?

Aj då, den får jag leta reda på… och lämna över under Habo LJung Grand Slam.

• lbj

Medlem
    26 maj, 2008 vid 22:50

Lite bilder mest från stranden
    http://lbj.myjalbum.net/2008%2005%2025%20Haga%20Park/
    LBj

• klang

Medlem
    26 maj, 2008 vid 23:31

@lbj 469690 wrote:

Lite bilder mest från stranden
    http://lbj.myjalbum.net/2008%2005%2025%20Haga%20Park/
    LBj

Många fina bilder Lasse!!!

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till Haga Park 24-25 maj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.