Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Inbrott i bil inatt…
-
@skejtar_henke 396838 wrote:
Skit då…..
Två stycken Eh-wave stulna. En 11 och en 15. Verkar fan veta vad dom pysslar med. För dom tog inte min gamla 7 kvm R3 Naish-drake. Luktar beställning.
Om ni ser något så hör av er..
Kom just på att det är fredagen den 13.e.
SKIT DÅ
…vet dom INTE vad de syslar med, utan bara tog dina kitesutan att veta vad det är, så kanske de INTE läser på detta forum (tror inte den vanligaste typen av brotslingar som varje natt tömmer bilar hänger på steffo) så kanske det kan vara värt att sätta in en anonns på blocket under “Köpes EH Wave alla storlekar intressant, BRA Betalt” Mycket stöldgods säljs nog den vägen…Jag skulle köpa en båtmotor en gång och satte in en anonns och fick många “underliga erbjudanden” ..
-
@skejtar_henke 396838 wrote:
Skit då…..
Två stycken Eh-wave stulna. En 11 och en 15. Verkar fan veta vad dom pysslar med. För dom tog inte min gamla 7 kvm R3 Naish-drake. Luktar beställning.
Om ni ser något så hör av er..
Kom just på att det är fredagen den 13.e.
SKIT DÅ
…vet dom INTE vad de syslar med, utan bara tog dina kitesutan att veta vad det är, så kanske de INTE läser på detta forum (tror inte den vanligaste typen av brotslingar som varje natt tömmer bilar hänger på steffo) så kanske det kan vara värt att sätta in en anonns på blocket under “Köpes EH Wave alla storlekar intressant, BRA Betalt” Mycket stöldgods säljs nog den vägen…Jag skulle köpa en båtmotor en gång och satte in en anonns och fick många “underliga erbjudanden” … (det kan ju vara värt 30 spänn att prova)
-
@MCDPLB 396939 wrote:
…vet dom INTE vad de syslar med, utan bara tog dina kitesutan att veta vad det är, så kanske de INTE läser på detta forum (tror inte den vanligaste typen av brotslingar som varje natt tömmer bilar hänger på steffo) så kanske det kan vara värt att sätta in en anonns på blocket under “Köpes EH Wave alla storlekar intressant, BRA Betalt” Mycket stöldgods säljs nog den vägen…Jag skulle köpa en båtmotor en gång och satte in en anonns och fick många “underliga erbjudanden” ..
Tyvärr verkade dom veta precis vad dom ville och inte ville ha.
-
Vilka grisar!!! Kommer att ha varenda getöga öppet i nästa vecka när jag är i Varberg med omnejd. Hoppas du får tillbaka dom på något sätt iaf!
-
….det kan vara värt 30 spänn ifall de inte visste det och bara tog de kites som låg ytterst (kunde inte bära mer)…fast lämmnade de en massa andra värdefulla prylar i bilen och bara tog dessa två är det nog som ni antagit att de var ute efter dessa två kites… 🙁
-
tja fan va surt. att folk inte kan låta andras prylar va.
jag har försäkrat mina prylar hos länsförsäkringar.
ring och hör med båt avdelningen om att ni vill försäkra eran “segelskärm”
jag försäkrade crossbow 9 och 12 det kostade Ca:450 kr4 per år det kan det va värt. den innefattar stöld och skador.jag är å surfar i vbg så fort det blåser så jag ska kika efter dina drakar
-
@skotten 396931 wrote:
I aint supposed to be in the water.
Nä för jävligt det här med sälpesten, hoppas det är över snart så du kan sticka ut igen.
Varför lämnar ni grejerna i bilen det skulle jag aldrig göra. Försäkringsbolagen ersätter stöldbegärlig egendom vid bilinbrott om man inte har möjlighet att ta med sig sakerna. Med andra ord så är det ok om de blir stulna på väg till och från något ställe där man kan lasta av dem om man har dem i bilen över natten är det nog svårare.
-
@skotten 396931 wrote:
Henke, I promise if I see the fucker I will walk up to him camly kick him in the balls.
I think we need to keep an eye on the DK sites, your kites are too well known down here.
Also I think its time you got into trying the bowkites, you can borrow mine anytime, I aint supposed to be in the water.
Yeah:D You are so damn right:D Hoppas att du får tillbaka dina kites:D
-
@kasimir 397054 wrote:
Nä för jävligt det här med sälpesten, hoppas det är över snart så du kan sticka ut igen.
Varför lämnar ni grejerna i bilen det skulle jag aldrig göra. Försäkringsbolagen ersätter stöldbegärlig egendom vid bilinbrott om man inte har möjlighet att ta med sig sakerna. Med andra ord så är det ok om de blir stulna på väg till och från något ställe där man kan lasta av dem om man har dem i bilen över natten är det nog svårare.
Helt sant nu var det inte därför som Henke inte fick någon ersättning utan för att försäkringen gäller inte surfprylar!
-
Varför…… För att jag var slö och inte pallade. Nu vet jag bättre. Brukar ta upp det men inte just denna dagen..
-
Gör ett inlägg på forum i de närmsta länderna och på kiteforum… kan ju hjälpa.
kollar alla ni som har grejjor serienummrena på kitesen?
Skriver ni namn på grejjorna?Alltid bra att märka upp prylarna på bra ställen.
Hoppas allt ordnar sig.
ps.
jag har Folksam som försäkringsbolag och varje kite är försäkrad till 15000:- så även om 7:an blir stulen så får jag alltså mer för den…
Brädan är försäkrad till 8000:-
Har allt skrivet på papper med underskrift från bolaget, dom har alltså skrivit in Kiteprylar i sina listor… -
min blåa wipika blev stjulen for två år sedan, så nå maste säkerliken uteliggerna ha ny färg på teltet sitt. Jag tror det beste stellet är at leta efter kitene i parkene. För dom som prövar å kite på beachen med henkes kiter har skrivit sin dödsdom.
-
Surt henke!! men samtidigt lite klantigt, i den här stan får man inbrott för att de ligger lite mynt synligt i bilen.
Tror inte de va uteliggare, skulle dom ta något så hade dom ju lätt tagit väskan de står Haish på.
-
hahahah Pjoter, awesome.. we dont see you enough these days man.
Logga in för att svara.