-
Inbrott i bussen……
Något trött efter helgen gick jag ner till parkeringen för att titta till bussen, såg helt lugnt ut förutom tanklocket som försvann förrförra helgen. Försöker stoppa in nyckeln i låset, ganska mycket motstånd, tänker att det förmodligen bara har frusit. Efter lite trixande låser jag i alla fall upp bilen och ska försöka starta. Då upptäcker jag att även tändningslåset krånglar och efter lite okulärbesiktning ser jag att någon satans ligist har varit framme med förmodligen en skruvmejsel. Som tur är verkar de inte ha fått igång bilen, men tändningslåset är helt paj… Vad gör man??? Det enda som de har fått med sig från bilen är min lilla Hawaii-docka 🙁 och lite skruv som jag använt till bygget. Ska det vara så svårt att hålla fingrarna från andras grejor!!!
Helt plötsligt blev en bra helg en mindre bra helg och nu kan jag dessutom inte flytta bussen. Det väcker en del frågor:
– Hur ska man göra för att flytta bussen när man inte kan få upp rattlåset? (Helst utan bogserbil för de verkar asmeckigt!)
– Är det svårt/dyrt att byta tändningslås?
Hoppas att ni kan ge mig några bra svar som lättar mitt dystra sinne som blev ännu mer dyster när det började snöa igen…
Logga in för att svara.