Senaste nytt Forums Vågsurfing Indien. Var är de bästa spotsen?

• Indien. Var är de bästa spotsen?

Publicerad av koste på 2 april, 2006 vid 03:00

Hej, jag ska till indien, flyger till Goa den 3 april.

Nån som har några tips på ställen man kan vågsurfa?
    Jag tänkte köpa en beg bräda innan jag sticker, nån som har en? Vad för storlek passar mig, väger 78 kg, och har surfat typ 2 veckor bara. Windsurfar dock hyfsat.

koste svarade 18 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • vanten

Medlem
    2 april, 2006 vid 10:38

Gå in på http://www.wannasurf.com där hittar du allt du letar efter. Där finns spot över hela världen. Ja vet inte vad du ska köpa för bräda för att de beror på hur lång du är, men ja skulle iallflall börja med en mini malibu bräda och storlek beroende på din längd.

• koste

Medlem
    3 april, 2006 vid 05:10
    vanten wrote:
    Gå in på http://www.wannasurf.com där hittar du allt du letar efter. Där finns spot över hela världen. Ja vet inte vad du ska köpa för bräda för att de beror på hur lång du är, men ja skulle iallflall börja med en mini malibu bräda och storlek beroende på din längd.
    Tack, men Indien vart inte aktiverat, hittade i allaflall en del där. 174 cm

Candolim,Princess Goa Intermediate
    Xavier’s Goa Beginner
    Cherai Kerala Expert
    Kerala Kerala Beginner
    Kovalam Kerala Intermediate
    Kumarakom Kerala Intermediate
    Varkala Kerala Intermediate
    White House Beach Resort Kerala Beginner
    Bombay Maharshtra Beginner

• svenne

Medlem
    3 april, 2006 vid 07:29

Hoppas du hinner läsa det här.

Ta dig ner till södra Goa, allra längst ner.
    Det finns en riktig turist-beach som heter Palolem, dit alla backpackers åker och röker på… Men det är inte dit du ska, grannbyn heter Patnem och speciellt grabbarna som sköter Tantra café är riktiga surf-wannabees.

Om du har köpt flygstol eller stol med en natt på hotell – skippa hotellnatten! De kommer att bussa upp dig minst en timme åt fel håll. I norra Goa är det bara feta turisthotell och om du har köpt utan boende så är södra Goa mycket bättre. Ta istället en taxi (fasta priser) direkt från flyget söderut, du sparar både pengar och tid på det.

April är lite chansartat vad det gäller surf, vet inte om det har börjat blåsa nu.
    Men stranden efter Patnem, går att gå eller paddla förbi revet, kan leverera sjyssta vågor i södra änden. Patnem kan vara bra och där samt 15 minuters promenad till Palolem finns både mat och party.

Men om du vill uppleva en extremt vacker strand med väldigt lite folk på, ta dig till Agonda strax norr om Palolem! Det finns några boalternativ och restauranger där med om du väljer att stanna kvar.

Fördelen med att bo i Patnem är rätt stor dock. Alla är trevliga, billigt och det är gång/cykelavstånd till Chaudi om du vill åka buss nånstans, ta ut pengar (Det finns ATM där) eller äta annu billigare och riktig ej turistad indisk mat. 🙂

• koste

Medlem
    27 april, 2006 vid 11:04

Tack, Svenne..
    Tyvärr hann jag inte se det här så jag missade palolem helt. Nu blåste det inte mycket, så vågorna var högst ca 1,5 meter. Däremot ett kanonställe hittade jag : Goan Café mellan morjim och a shem beach. 3 hundar på stranden. ca 3 km till närmaste turist. 25 kr natten inkl frukost i cocoshydda.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Indien. Var är de bästa spotsen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.