Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inflamation i bicepsmuskelfästet/senorna

• sanna

Medlem
    28 maj, 2007 vid 10:45

Är han snygg?

Flyttar från Varberg i sept/oktober och behöver någonstans att bo fram till februari någongång. Hittar jag nåt schysst jobb i stan där man tjänar fett med strålar slår jag till… Majorna var det va?
    Jag ringer dig om det!
    Tjöss.

• henkeman70

Medlem
    28 maj, 2007 vid 10:59

@nundy 386150 wrote:

Ta en 400 mg ipren 3 gånger om dagen, det är samma sak (nästan) som orudis.. + Vila, stretching och voltarensalva.. Och fortsätt äta mycket kött, det är bra

Vad finns det i rött kött som är bra mot inflamation?

• brutolf

Medlem
    28 maj, 2007 vid 11:19
    henkeman70;386381 wrote:

Tänk logiskt, kött måste väl ändå repareras med kött 😀

• pjoter

Medlem
    28 maj, 2007 vid 11:23

vad finns de i kött som är bra för nåt?

• popol

Medlem
    28 maj, 2007 vid 11:42
    pjoter;386387 wrote:

mycket fullvärdigtprotein som bygger upp dina muskler.

• nundy

Medlem
    28 maj, 2007 vid 11:49

@henkeman70 386381 wrote:

Kött är bra mot allt har jag hört. Och allt innefattar väl inflammation??

• nundy

Medlem
    28 maj, 2007 vid 11:55

@pjoter 386387 wrote:

T ex vitamin B12. Enda anledningen till att en vegan inte har B-12 brist anemi är för att man får i dig animaliskt B12 utan att du vet om det. Det finns alltså inga riktiga veganer, alla är passiva köttätare!!!

• svenne

Medlem
    28 maj, 2007 vid 12:53

Nötkött är gott, men det innehåller hemjärn och Omega-6-fettsyror som förvärrar inflammationer. Det har på sistone kommit artiklar som säger att vissa sockertyper i kött också ska påverka negativt. Jag får extremt lätt inflammationer och så fort jag får problem drar jag ner på kött. För mig hjälper det, för andra inte.

Å andra sidan så har alkohol löjligt bra antiinflammatoriska egenskaper. Så bra att Karolinska tvekade att gå ut med resultatet från en studie i våras. Det är ju liksom inte det vi har fått höra om sprit de senaste 30 åren… 🙂

• henkeman70

Medlem
    28 maj, 2007 vid 13:16

@Brutolf 386386 wrote:

Tänk logiskt, kött måste väl ändå repareras med kött 😀

Är det verkligen logik? Inflamationer kan ha att göra med Ph värde i kroppen. Minns jag rätt så är man ”sur” i kroppen om man har lätt för inflamationer. Så en strävan att bli mer basisk är väl lämpligt? Tror inte att rött kött gör någon basisk…

• virena

Medlem
    28 maj, 2007 vid 13:26

Varken röttkött fisk eller fågel är bra om man är sur, men å andra sidan är det svårt att få i sig rätt proteinsort om man inte äter animaliskaprodukter. Det var vad jag fick lära mig när jag pluggade ”fysisk aktivitet och nutrition för ett friskare sverige”.

• kasimir

Medlem
    28 maj, 2007 vid 20:21

@pjoter 386387 wrote:

Djur..

• virena

Medlem
    28 maj, 2007 vid 21:26

@Banér 386302 wrote:

Trist ! Men MTB borde väll fungera ??

MTB funkar tyvärr inte, det var så det började. Cyklade skogsvägen till jobbet i närmare 2 timmar och började få känning i armarna. Sen drog jag dumt nog och klättrade på kvällen och då sa det bara pang och så gick det inte. Kunde inte ens ge ut rep när jag säkrade min vän. Men landsvägscykling funkar:laugh: även om det inte är jordens roligaste.

• yann

Medlem
    28 maj, 2007 vid 21:44

Du får lägga ner dom där andra sporterna Virena. När det inte är vind så passar man på att vila, kolla film, samla pluspoäng, dricka öl och allt annat som är bra för kroppen!

Fick en känning i biceps förra veckan så nu har jag vilat en vecka och gjort just det där och mår prima! Mycket kött också… helt ovetenskapligt iofs!

• brutolf

Medlem
    28 maj, 2007 vid 22:39
    henkeman70;386418 wrote:
    Är det verkligen logik? Inflamationer kan ha att göra med Ph värde i kroppen. Minns jag rätt så är man ”sur” i kroppen om man har lätt för inflamationer. Så en strävan att bli mer basisk är väl lämpligt? Tror inte att rött kött gör någon basisk…

hmm, jag bara skojade med lite småbarns logik. Som t.ex. som att statistiken visar att sedan människan började bo i hus så har medel livslängden ökad, så då måste det vara farligt med frisk luft.

En inflamation är en irritation i bindväven har jag fått höra utav farbror doktorn och allt som kan irritera mera ska man akta sig för som tex rörlig aktivitet, och då kan en bit nötkött kanske gör någon promilles skada(om det nu har negativ effekt) jämfört med att t.ex. diska som man kanske gör fast man har ont.

Hur vet man att det läker snabbare om man inte äter kött? Då säger jag så här, jag brukar sluta äta vitt bröd när jag blir förkyld för då känns det som att jag blir frisk snabbare. Hur vet man att det går snabbare? Vad har man att jämföra med?

• brutolf

Medlem
    28 maj, 2007 vid 22:46

Jag bara kom och tänka på en sak. Vad är det för fel med att äta kött? Det är ju bara förädlat gräs.:grin:

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inflamation i bicepsmuskelfästet/senorna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.