Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inflamation i bicepsmuskelfästet/senorna

• henkeman70

Medlem
    29 maj, 2007 vid 07:17

@Brutolf 386616 wrote:

En inflamation är en irritation i bindväven har jag fått höra utav farbror doktorn och allt som kan irritera mera ska man akta sig för som tex rörlig aktivitet, och då kan en bit nötkött kanske gör någon promilles skada(om det nu har negativ effekt) jämfört med att t.ex. diska som man kanske gör fast man har ont.

Världens längsta mening ovan?

• brutolf

Medlem
    29 maj, 2007 vid 08:42
    henkeman70;386639 wrote:
    Världens längsta mening ovan?

Som Knatten hade sagt, ”Observera användandet utav komma tecken”.

• henkeman70

Medlem
    29 maj, 2007 vid 10:42

@Brutolf 386617 wrote:

Jag bara kom och tänka på en sak. Vad är det för fel med att äta kött? Det är ju bara förädlat gräs.:grin:

Förädlat eller inte, skippa gräset Brutolf…

• surfbasse

Medlem
    29 maj, 2007 vid 10:58

voltaren vila voltaren vila voltaren å vila det e det ända som hjälper du får låsa fast cyckeln slänga nyckeln sälja dina klätterskor och kapa linorna till kiten tillsvidare annars kommer du ha ont jävligt länge och det e inte nyttigt för musklerna och lederna

• nundy

Medlem
    29 maj, 2007 vid 16:21

@surfbasse 386685 wrote:

voltaren vila voltaren vila voltaren å vila det e det ända som hjälper du får låsa fast cyckeln slänga nyckeln sälja dina klätterskor och kapa linorna till kiten tillsvidare annars kommer du ha ont jävligt länge och det e inte nyttigt för musklerna och lederna

Här har vi en som förstått handling-konsekvens. Good shit. Vem behöver diskutera kött och hemjärn.. hehe

• simoneburgess

Medlem
    29 maj, 2007 vid 17:49

Vilka av alla antiinflammatoriska ni räknat upp här är receptfria, och vilken är bäst?

• virena

Medlem
    29 maj, 2007 vid 20:20

@Yann 386603 wrote:

Du får lägga ner dom där andra sporterna Virena. När det inte är vind så passar man på att vila, kolla film, samla pluspoäng, dricka öl och allt annat som är bra för kroppen!

Då skulle man ju få göra allt det där jämt ju:frown:

@surfbasse 386685 wrote:

Jag hade smörjt in armarna med voltaren, låst fast cykel, sålt klätterskorna och kapat kitelinorna i tanken. Sen kom jag på den smarta idén att passa på att måla om mammas hus (yann samla plusspoäng), då jag fantiserade om att blodgenomströmning var bra för läkprocessen. Att det sen var så fantatiskt kul att måla att jag inte kunde sluta förrän efter 7 och enhalv timme var väl mindre smart. Smärtan kom först efteråt. LAGOM är ett ord jag behöver lära mig. Vila är tråkigt!!!

• bohm

Medlem
    29 maj, 2007 vid 20:24

Ibland gipsar man, när man fått inf. i senorna för att tvinga till vila…. gipsvagga kanske skulle passa dej.. 🙂

• sourra

Medlem
    29 maj, 2007 vid 20:46

@bohm 386855 wrote:

Ibland gipsar man, när man fått inf. i senorna för att tvinga till vila…. gipsvagga kanske skulle passa dej.. 🙂

Mmm, sömnpiller är Virenas medicin.

• nundy

Medlem
    29 maj, 2007 vid 21:47

@SimonEBurgess 386795 wrote:

Vilka av alla antiinflammatoriska ni räknat upp här är receptfria, och vilken är bäst?

Ipren och Ibumetin är receptfria och de har samma aktiva substans, ibuprofen, dvs köp den billgaste. Voltaren gel är också receptfri och är också good shit..

• ankii

Medlem
    30 maj, 2007 vid 07:39

Vi kan bilda klubb Virena… fast jag har en inflammation i en sena i min hand… man inser inte hur mycket man använder handen förrän man har ont i den. I går var det varmt OCH blåste OCH så har jag en helt ny kite i min väska som måste testas OCH fick sitta på stranden. Jag var hos en idrottsskademottagning och fick tejptips och recept på vila och voltaren. Det har gått en vecka nu och jag känner ingen förbättring 🙁

ankii

• simoneburgess

Medlem
    30 maj, 2007 vid 08:51

@nundy 386898 wrote:

Ipren och Ibumetin är receptfria och de har samma aktiva substans, ibuprofen, dvs köp den billgaste. Voltaren gel är också receptfri och är också good shit..

Tackar och bockar. ALoha får läkarstudenter betalt i, innan de har blivit AT-läkare

• virena

Medlem
    30 maj, 2007 vid 20:33

@ankii 386963 wrote:

Vi kan bilda klubb Virena… fast jag har en inflammation i en sena i min hand… man inser inte hur mycket man använder handen förrän man har ont i den. I går var det varmt OCH blåste OCH så har jag en helt ny kite i min väska som måste testas OCH fick sitta på stranden. Jag var hos en idrottsskademottagning och fick tejptips och recept på vila och voltaren. Det har gått en vecka nu och jag känner ingen förbättring 🙁

ankii

Aaaa visst e det trisst. Men vi blir grymma på kognitivbeteendeterapi, att utsätta sig för sin fara, dvs titta på när andra leker:mad:. Själv hade jag terapi på klätterfabriken idag. Asså det e lurigt det där, trodde att armarna var bättre idag när jag cyklade landsväg till jobbet. Lurad, råkade dra till lite i styret i en uppförsbacke och pang:mad:. Jag får väl hitta fram mina gamla inlines och åka lite street eller nåt. Kan bli spännande var 10 år sen.

• simoneburgess

Medlem
    31 maj, 2007 vid 07:39

Har köpt voltaren-Piller mot min arbåge. Uhh, illamående…

Någon som har någon erfarenhet av dem? Ska vara 25 mg diklofenakkalium i varje liten goding..

• ankii

Medlem
    31 maj, 2007 vid 08:41

@SimonEBurgess 387268 wrote:

Har köpt voltaren-Piller mot min arbåge. Uhh, illamående…

Någon som har någon erfarenhet av dem? Ska vara 25 mg diklofenakkalium i varje liten goding..

jag blir aptrött….

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inflamation i bicepsmuskelfästet/senorna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.