Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Is & Snösurf › Info om icecup sweden 2011
-
Bicless – Jag antar att det kan undrlätta för arrangören med en ordning där de som nu vet om att de avser tävla anmäler det via mail till Mattias Ryman?
-
Ser hyfsat ut inför helgen. Får se om jag vågar smyga fram min nya planka 🙂
-
Stämmer, tror man att man skall vara med så underlättar det för arrangören om man föranmäler sig med ett mail till mattias.ryman@yahoo.com
Meddela vilken farkost du vill köra på och om det gäller Stockholm eller Linköping
MvhMattias
Herr Pelegrin;680627 wrote:Bicless – Jag antar att det kan undrlätta för arrangören med en ordning där de som nu vet om att de avser tävla anmäler det via mail till Mattias Ryman? -
kinetic;680648 wrote:Ser hyfsat ut inför helgen. Får se om jag vågar smyga fram min nya planka 🙂
Så klart du gör, vi smyger på en GPS på dig också så får vi ser om den går fort. 🙂
-
Arrangören såg ju med veckans isläggning ut att få ett perfekt utgångsläge. Nu dyker farorna upp i form av snö och klen vind in över land. Det är nog viktigt att hitta ett bra ställe, även om det inte blir helt enkelt. Snöfritt är nog inte att räkna med men så lite snö som möjligt + vind.
Vinden verkar lö-sö hamna på ost runt 5 m/s om man hamnar vid Tyresö eller i södra skärgården. Drar man sig lite in mot stan avtar vindarna något. Samma sak om man går mot Uppsala.
-
Japp, erstaviken ligger bra till. Även havsisar i vikar kring mörkö, fituna etc om de frysit till ordentligt tills dess.
-
Är Erstaviken åkbar nu? Var kliver man på? Jag tänkte testa någonstans under to-fre och Erstaviken kan vara ett alternativ.
Det borde frusit i viken innanför Fituna eftersom det låg blank is där redan i söndags när jag åkte förbi.
-
Hej
Beslut om exakt plats och dag för icecup Stockholm i helgen tas imorgon torsdag 17.00
Någon av dessa platser blir det
1) Erstaviken från tyresö eller saltsjöbad sidan. Isen ligger ca 70-80mm på de flesta ställen.
2) Baggensfjärden från saltsjöbadsidan. Isen ligger 30-50mm är åkbara eller blir åkbara inom kort
3) Värtan från danderydsidan. Isen ligger 30-50mm är åkbara eller blir åkbara inom kortVäl mött
Mvh
Bicless
-
surfklubbens tomt vid ersta viken är tyvärr byggplats nu ,men strandbadet precis brevid borde gå bra ?
-
tack för tipset
Mården;680756 wrote:surfklubbens tomt vid ersta viken är tyvärr byggplats nu ,men strandbadet precis brevid borde gå bra ? -
För oss innerstadsbor som inte är så väl bevandrade ute i spenaten – Kan Ni tipsa mig om adress/vägbeskrivning till strandbadet? (Det fanns flera bad på Eniro.)
-
Här ligger stranden:Parkering höger om kartans markering.
http://www.twc.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=32
Gick lite på isen idag än så länge bara typ 2cm snö. Hade inga riktiga grejor för att kolla isen den höll men självklart behövs det kollas noggrannare.
Arrangörena har väl några isproffs för att kolla eller israpporter. -
Vindsökaren – Tack för vägbeskrivningen! Nu håller vi tummarna att det inte blir som jag såg på en löpsedel idag:
SNÖKANON!
Jag kör i morgon och på fredag, okänt var någonstans, men det får bli utifrån rådande förhållanden.
-
när ska du ut imorrn herr p ?kanske blir en sväng om det nu skull råka blåsa lite..
Logga in för att svara.