Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Is & Snösurf › Info om icecup sweden 2011
-
De e lugnt Pelegrin.Jag körde ner slalom åttan vimpeln två gånger för några helger sen i Kvicksund.
-
Tackar, fina bilder,
Jäklar vad ena isbrädan plogar i snön, man ser hur den är nästan helt begravd, men de med lite högre markfrigång funkade bättre. -
Ja det plogar bra, dax att smida till ett par höga snömedar.. Många isar är ju forfarande åkbara om man har lite Frigång..
-
Hur ser det ut infor helgen i Linköping?
Finns några vettiga isar eller prognoser? -
Jag har bara hört att isen var bra i helgen som gick och att man prel. avser köra lördag. Definitivt besked skulle komma torsdag.
-
Nu är det en kitewing som e snabbast. Grymma 10 sec. 47+ i topp
http://www.gps-icesailing.com/default.aspx?mnu=user&val=41696&uid=295 -
Som sagt – Nu väntar vi bara på ett besked var och när iscupen går av stapeln. Vädret ser ju helt ok ut men med visst frågetecken kring vinden i helgen. Vad gäller Roxen så var det lite klent men lördagen såg i alla fall bättre ut än söndagen senast jag kollade.
Vi vår hoppas att det blir bra uppställ på den för säsongen sista tävlingen!!! Ett sådant här arrangemang blir ju vad vi själva gör det till. Det är ju en fråga om prioriteringar. Nu har väl alla kört in sig på de fina isarna och finslipat gipparna så det lär väl bli tight runt märkena.
-
Hur är isen på Roxen? På bråviken låg 30 cm för 1½ vecka sedan och nu är den istortsett borta.
-
Inställt i Linköping, Isen har klarat värmen hel ok och det skall bli kallare några dagar framåt så den bör funka. Men vinden är för svag.
Jag hade räknat med att segla så om nån skall segla nått i helgen hänger jag troligen på. Säg till vart ni skall.
-
Ok, det var ju en riktig besvikelse men blåser det inte så är det inte så mycket att göra. Vad gäller alternativ för spontanåkning så kommer en isjakt och två brädor att testa Horsfjärden från Muskösidan under fredagen. Jag har kollat isen i kvällsmörkret och den såg blank ut. Den var något mjukare än i måndags men då var den å andra sidan perfekt. Hållbarheten borde inte vara några problem men det kan jag återkomma om.
-
Tråkigt tyvärr när isen är ok på Roxen, ändras prognosen så är alla välkomna för lite free race.
-
And the winner is Kinabalu.
Inte för att vara petig men har inte Kinabalu nåt pris att hämta? -
Kinabalu vann både slalom och course i Slädklassen och Alexander både slalom och Course i Kitewingklassen. Läs mer om detta på facebookforumet där även kitewingfolket läser. Skriver även om hur vi gör med priser där.
Logga in för att svara.