Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Info om Paros, Naxos eller Lefkas, eller annan bra ö i Grekland i Juni

• Info om Paros, Naxos eller Lefkas, eller annan bra ö i Grekland i Juni

Publicerad av tt på 17 april, 2000 vid 05:35

Jag har varit i Grekland i slutet av Aug-99 och seglade varje dag, men kan tänka mig att eventuellt prova ett annat ställe, skulle gärna ha lite info om bra ställen man kan åka till i början på Juni, helst lite utförlig information om vad det är för slags segling, om de har bra surfcenter, ev. länkar till surfcenter osv,

Tack på förhand…

TT

jonne svarade 25 år sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 april, 2000 vid 08:59

Tjena, jag var till Lefkas förra året i månadsskiftet juni/juli. Jag blev dock besviken eftersom det bara blåste 1 1/2 dag av 6. Vad jag har förstått så är Karpathos ett av Europas absolut vindsäkraste ställen, kolla senaste Windsurf. Jag skall åka dit efter midsommar, har bokat en resa genom Ving som är det enda svenska bolag som flyger till ön. För vindstatistik och info kolla in ”http://www.planetwindsurf.com/karpathos.htm” eller ”http://www.club-mistral.com/cme_resort_kar.htm”. Se även tidigare inlägg på konfen om Karpathos.

Hälsn. Fredrik

• filip

Medlem
    17 april, 2000 vid 16:03

Jag har varit på Naxos (1996). På stranden vid huvudstaden hade
    de ett bra F2-center, och även på andra ställen av ön hade de diverse
    uthyrningar. Det blåste mellan 6-12 meter per sekund de flesta dagar
    under min tvåveckorssemester i augusti.

Om Du tittar under ”spots” i Petters windsurfing pages hittar Du mer info. jag
    känner inte till några länkar.

mvh

Filip

• anonym-anvandare

Medlem
    18 april, 2000 vid 08:35

Jag och en polare tog flyget till Aten för 3 år sedan, därifrån båt till Paros där vi stannade 4 dagar, båtturen från aten tar ca 7 timmar. Dom har flera uthyrningar en bit utanför stan, buss avgår ofta. Sök på vindsurfing Paros eller liknande på Altavista. F2 centret där de kör världscupen har klart bäst läge för att få några riktigt grymma surfdagar (blåste runt 6-7 beufort när vi var där). Det är två greker som har det stället vilket gör att priserna är helt okej om man jämför med andra ställen i grekland 8000 dracmer för 4 timmar (1997). Det finns möjlighet att bo på hotellet precis bredvid surfcentret och betala en paketsumma för boende och brädhyra. Vi drog sedan till Kos som inte var i närheten av Paros, svindyrt och hyra på Kos och dålig vind när vi var där. Sen var vi på Rhodos, bra vind och hyfsade priser vid IXia stranden en bit utanför Rhodos stad (F2 prylar, neil pryde). Men favoriten var helt klart Paros.

• jonne

Medlem
    20 april, 2000 vid 21:29

Bra Paros-AntiParos-Paros-Aje….
    Tit-man

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Info om Paros, Naxos eller Lefkas, eller annan bra ö i Grekland i Juni

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.