-
Inför 2007
Tjoho Yo!
Tänkte bara sparka lite liv i Formulasektionen. Vore kul att veta vad alla har för planer inför nästa år.Hur är det till exempel med Emanuelsson och Rickardsson? Kommer ni tillbaka med nya krafter eller är det bara speed som gäller nu? Conny var ju lite halvdan i sin laddning, men vi vet ju alla vad han har i sig… och så den där glade bajskalsongbärande Jesper K? Får du ihop allt med familj, firma och segling till 2007?
Alla som var hyfsat nya i år? Jag tänker på er som var med på tisdagseglingen på Baggen och ni nya Göteborgare som var med på årets svenska kupp final. Får ni hop med någorlunda prylar till 07? Dessutom snackade ju arrangörerna i Båstad om att kanske vara med och raca nästa år – får ni till ett gäng nya formulaseglare till 2007? Ni har ju sett hur kul vi har det – dags att hänga på!
Att Jimmy, Pär B medflera toppseglare ger järnet betvivlar jag inte, men vi andra då?
Jag kan väl börja med mina egna tankar: Tycker formula är roligare för varje år. Får ambitioner varje vinter att “satsa”, “träna” och så vidare. I år höll det hyfsat under våren och försommaren (till skillnad mot 05 då jag knappt kunde gå pga bruten fot). Sedan kommer det oftast något lågtryck i mitten av juli som plötsligt får mig att nästan glömma formulan för surfing och vågsegling.
2007
Funderar på att avsluta vinterns hyfsat långa Mauivistelse med en kortis till norra kalifornien och träffa Hansengänget. Kommer inte hinna vara där någon längre tid, men även en kortis bör kunna innebära att få grymmt trim på sprillans segel och framför allt ställa om fokus från vinterns surf och vågsegling till vårens formulaäventyr. Vore även kul att kroka upp sig med Mike Z som gör ML7an med flera race-brädor. Jag var faktiskt i hans verkstad 1994 och vore kul med ett återbesök. Funderar även på om man skulle förköpa sig på ytterligare en fena. Den där Cashy (eller hur den nu stavas) som Löken körde på gick ju riktigt fint när det tutade i någorlunda. Framför allt var den grymmt snygg med rakbladsvass bakkant och riktigt snyggt kolfiberlaminat ända ut i ytterskiktet. Lär dock kosta det dubbla mot en Deb (!) och över ett halvår i väntetid…Sedan blir det självklart fetingladd på Baggen på tisdagar. Voxby kommer garanterat vara där, trots hans nya surfintresse, och han MÅSTE få stryk i år! Sedan får vi väl se när sommarens första lite lägre lågtryck kommer och förstör allting…
/Jesper B
Logga in för att svara.