Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Inför dagens session, tänk på att
-
Inför dagens session, tänk på att
Publicerad av pepa på 4 september, 2009 vid 04:58det händer grejer i dessa förhållanden. Säg för guds skull till den som ska ut med 9-10 för att “det är min minsta kite”. Ha så kul!
yann svarade 15 år, 2 månader sedan 17 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
Det blir FETT grymt idag 😉
Tur man sitter på en sjua och femma…….. -
Ha ha, hur mycket måste det blåsa då egentligen för att köra med 3:a ???
Jäkligt grymt iaf. och den måste vara SJUUKT snabb !!! -
ja tyvärr… 8.5 som minsta… blir kameran idag istället!
Ha så kul!
-
Bra sagt Peps!
Idag vill vi inte ha konkurrens på vattnet av en massa överriggade lirare som plötsligt kan komma skenande downwind;-).
Blir så klart 5:an idag (och kanske 3:an med vågbräda), MEN man kan ju faktiskt VÅGSURFA också!!!
4-5 m-vågor kl 17:-) -
-Emil-;573071 wrote:Ha ha, hur mycket måste det blåsa då egentligen för att köra med 3:a ???
Jäkligt grymt iaf. och den måste vara SJUUKT snabb !!!+17ms nånting. Joystick-känsla i den. De é najs!
-
haha ska du ut och köra med “övningskiten” . . . ja blåser det ordentligt så gör det…
fan man ska behöva missa domma här vågorna, men har man ingen kite så har man ingen kite… får välla hoppas på demon i HaboPung i morrn istället 😉
-
Pepä;573064 wrote:det händer grejer i dessa förhållanden. Säg för guds skull till den som ska ut med 9-10 för att “det är min minsta kite”. Ha så kul!
Bra inlägg Peps! Aloha på den!
Var nere i Läjet för en stund sen och kunde bara konstatera att det var alldeles för mkt för min 7.5:a, better safe than sorry!
Det brallar rejält, grymma vågor, många vågsurfare! -
Pepä;573064 wrote:det händer grejer i dessa förhållanden. Säg för guds skull till den som ska ut med 9-10 för att “det är min minsta kite”. Ha så kul!
visade 28 m/s i byarna vid 10 tiden i läjet
-
Plattvatten;573173 wrote:visade 28 m/s i byarna vid 10 tiden i läjet
Bra väder för trainerkiten…
-
ja jävlar va det blåser. synd att man jobbar bara.
bra inlägg pepä det e dagar som denna olyckorna händer -
jo de var rimligt hårda förhållanden idag! lite stört med växlandes mellan solsken och spöregn stup i kvarten
-
å så hittade vindsurfarna en kitebräda nu under förkvällen, flöt i land i läjet
Logga in för att svara.