Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › inga nybörjare ?
-
inga nybörjare ?
Publicerad av victoria på 4 augusti, 2005 vid 21:25har läst på flera ställen [inte bara här inne] att folk inte vill ha nybörjare till Habo….
Är ganska surt att skriva en sådan sak eftersom det dödar “glöden” för vissa som skulle vilja testa på sporten.
Men det är klart, har en förståelse för de som är riktigt vassa och som inte vill hindras av några stapplande nybörjare…
Det är en kommentar som kan få en ivrig nybörjare att fundera på om han/hon
skulle våga sig dit utan att folk hackade på en…
Men men…zoolander svarade 19 år, 2 månader sedan 32 Medlemmar · 110 Svar -
110 Svar
-
Du är alltid välkommen till Råå!
Här är vi gästvänliga av oss -
Vi hade våran kitekurs i Habo, men då var det i stort sett inget folk där alls.
Men är man riktigt vass så kan man ju hålla sig lite längre ut och låta oss nybörjar guppa på längre in. -
Svar till:
har läst på flera ställen [inte bara här inne] att folk inte vill ha nybörjare till Habo….
Är ganska surt att skriva en sådan sak eftersom det dödar “glöden” för vissa som skulle vilja testa på sporten.
Men det är klart, har en förståelse för de som är riktigt vassa och som inte vill hindras av några stapplande nybörjare…
Det är en kommentar som kan få en ivrig nybörjare att fundera på om han/hon
skulle våga sig dit utan att folk hackade på en…
Men men…[/ QUOTE ]
Ta det inte så hårtDet e kul när flera börjar med denna otroligt roliga sport, men… det e riktigt irriterande när det står 4-5 nybörjare med kiten kl.12 lagom utspridda över spoten, håll ner kiten om ni bara står! eller om ni går ut i vattnet!
enda gången kiten ska va kl 12 e när ni tar på er brädan och ska i väg.Det går åt så mycket mera plast när ni står/går med draken rakt upp
-
Vi kanske skulle göra ett reservat för nybörjare där vi kan sprida ut oss.
fast då finns det ingen som räddar oss från att ta en flygtur in bland badhytterna.
Men tänk positivt, ju fler som ligger där nu, desto färre kommer det vara där sen som tar plats. -
det brukar gå bra med nybörjare på dom spotsen jag varit på men det underlättar som sagt om ni slutar upp med att stå och hålla kiten kl.12 allt för mycket och länge.
-
instämmer helt ! …
ta ner kiten när ni ser nån som kommer farande utan kontroll.
Lämpligast är om ni har haft kiten i zenit , vinden i ryggen, att kraftigt skicka den rätt ner ( så att den lixom hamnar precis framför er. Gör sen nåt skoj under luftfärden.. “Faceplant to broken bone” är ett ruskigt underskattat trick om man ser på hur ofta det utförs, men alltid lika uppskattat av åskådarna.
Skulle ni sen mot all förmodan må bra, kan ni jaga ifatt kiteproffset som fick er att göra “faceplant to broken bone” från första början och demonstrera era kampsportsfärdigheter.
Efter misshandeln skall man fira upp den i förväg medhavda flaggan med sitt egna namn, och proklamera att man nu har tagit över spotten och att ingen annan får kita där, nånsin.på så vis kan även nybörjare få sina egna spots.
OBS! utifall det inte framgick så är hela texten skriven under ett infall av koncentrerad ironi.
mvh
Micke -
Äsch, jag tror att man är välkommen var som oavsett om man är pro eller sopa bara man har en schysst attityd.
Det är väl därför man blivit bannlyst till ön antar jag…
-
jag hatar nybörjare, särskillt dom som kör fjoill och kommer från Linköping och har nickname som börjar på Mr
-
Svar till:
Äsch, jag tror att man är välkommen var som oavsett om man är pro eller sopa bara man har en schysst attityd.
Det är väl därför man blivit bannlyst till ön antar jag…
[/ QUOTE ]
Du Backe… vi har sett nått så jevla kul i Apelviken i dag guran och jagDet e i klass med rescue-tomaten, fast med luftmadrass
-
Svar till:
jag hatar nybörjare, särskillt dom som kör fjoill och kommer från Linköping och har nickname som börjar på Mr
[/ QUOTE ]
de var fjoils här i dag, Mr mille 3 och 4 kanske… -
Vilket fett pucko du är MrRambo!
Du kommer med de mest puckade och underutvecklade kommentarerna här!Skaffa dig ett liv!
-
Svar till:
instämmer helt ! …
ta ner kiten när ni ser nån som kommer farande utan kontroll.
Lämpligast är om ni har haft kiten i zenit , vinden i ryggen, att kraftigt skicka den rätt ner ( så att den lixom hamnar precis framför er. Gör sen nåt skoj under luftfärden.. “Faceplant to broken bone” är ett ruskigt underskattat trick om man ser på hur ofta det utförs, men alltid lika uppskattat av åskådarna.
Skulle ni sen mot all förmodan må bra, kan ni jaga ifatt kiteproffset som fick er att göra “faceplant to broken bone” från första början och demonstrera era kampsportsfärdigheter.
Efter misshandeln skall man fira upp den i förväg medhavda flaggan med sitt egna namn, och proklamera att man nu har tagit över spotten och att ingen annan får kita där, nånsin.på så vis kan även nybörjare få sina egna spots.
OBS! utifall det inte framgick så är hela texten skriven under ett infall av koncentrerad ironi.
mvh
Micke[/ QUOTE ]
NICE – ska testa det nästa gng jag kör i Stockholm här – kanske tar över några spots – då e alla vällkomna här med
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
detta mena ja
Logga in för att svara.