Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › inga skaningar
-
Jag vet! vi börjar köra sån där ball localskultur som dom har i alla andra balla surfländer! Typ i skåne är alla nazi-/skånes välsurfare (som i point break), i göteborg är det arbetar-/volvosurfare, i sthlm så är det bara en massa brats och i norrland gruvsurfare. Sen så kommer nån stackars volvosmurf och kör på Himmlerbeach och får fetdäng osv. Det blir ju hur kul som helst!
-
Ledsen att leka spanskalarare, men penas ar feminint, vilket provocerar en feminin andelse pa nasta ord. Darmed; Las Penas Suecas. Skulle du nagonsin tanka dig Las Penas Suecos?? Tror inte det va… Mojligtvis Los Muchachos Suecos, fullt gangbart, men lite trakigt. Los Kitesurfistas Suecos gar ocksa bra, da surfista ar maskulint, fast det kanske inte syns pa sjalva ordet.
/Las Penas Suecas
PS. Har inside info om att ironin flodar i Cabarete… DS.
-
Ryktet sager att urskaningen Martin Ekstrom skall flytta till Goteborg far att kunna ta del av Ragelunds perfekta forhallanden. Han tror att han utvecklas snabbare nar han dagligen ar omgiven av duktiga akare. For i Skane finns val inte sa manga? I sa fall, vilka? Vilka skulle kunna insperera Martin?
-
Huber, allvarligt talat. Vad ska du gora om jag sager mitt namn? Kanske en one-foot? Kan du det?
-
Vi tar det en gang till. Skaningar FAR INTE KOMMA! Stanna hemma och at eran potatis istallet.
-
tramsebyttor!! huber är duktig, men spelar det någon roll? huvudsaken är väl att man har kul. eller? men ok.. om ni skulle få för er att åka till medelhavet eller kanske till danmark eller tyskland får inte ni från rågelund flyga över skånskt luftrum! ball va? men det är ju klart, man måste ju va jävligt nazistisk och hålla på sina gränser och dialekter..
allvarligt talat så skulle jag vilja välkommna hela världen ner till skåne.. speciellt dom från mellersta, norra sverige!
ha d gött// Johan
-
Mike christian inspererade skiten ur oss på SM tex. vill du ha fler?
Hmm det här luktar showdown lång väg…
-
Vill bara säga att det är fruktansvärt synd att ni ska ha en så fientlig inställning. Alla har fritt tillträde till stränderna havet och vinden, det kan ni inte ändra på. Hoppas bara att folk kan respektera varandra och naturen.
Själv började jag med sporten/hobbyn i sommras och tycker det var fantastiskt roligt då (och jobbigt ibland) men jag blev förvånad över den stöddiga attityden som råder bland kitesurfare i Sverige, hoppas det slutar för det tar bort en del av glädjen. Visa gärna lite mer ödmjukhet och hjälpsamhet!
-
Är det något dåligt skämt eller? Varför skulle inte skåningar få surfa i Ragelund? Vi är iaf jävligt tacksamma att vi får surfa på deras och era stränder! Annars hade det varit mycket svårare för oss eldsjälar från sthlm att utvecklas…
-
Hade inte ens tänkt kommentera denna tråd, på skämt eller inte… är egentligen helt under den nivå som jag tycker förtjänar uppmärksamhet.
Men jag håller med kitemaster och vill ge hans inlägg stöd. För oss från stockholm m.fl. är det tur att ni på andra ställen i sverige och över världen har stränder som vi kan låna ibland. Man kan bara hoppas att de som inte redan har det kan växa sig till en vettig attityd innan sommaren så vi kan ha kul ihop och så man slipper skämmas över att vara kitesurfare.
salve
/Jonas -
Allt är på skämt om det nu var nån som trodde att det ens låg en gnutta allvar bakom dravlet
Logga in för att svara.