Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Inge bra!
-
Inge bra!
Publicerad av kiters_se på 4 april, 2010 vid 12:14litease svarade 14 år, 7 månader sedan 15 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
inga 10 poäng här heller… ingen skadas väl i och för sig men klantigt värre!!
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=-UDZYcJil6o”]YouTube- Kiter hitches a ride on a tall ship[/ame] -
Ric;605024 wrote:inga 10 poäng här heller… ingen skadas väl i och för sig men klantigt värre!!
haha, helt underbar! de måste ju va så wakestyle man kan bli! 🙂
-
undra hur många möjligheter han tänker igenom..
total panik…
release?
ngn hjälp mig?
bodydrag!…eller bara enjoy the situation and make it look cool.
-
väjningsregler ?!?
Vëm är det som har företräde i kollisionen mellan Winsurfaren och kitaren ?
Generell regel för segelfartyg är babords halsar väjer för styrbords halsar = kitaren har företräde som jag uppfattar det.
…men på vågspots och bland surfare inbillar jag mig att den som är på en våg och rider har företräde ?!?
någon som har några synpunkter ?!?
-
grejen är väl att han ligger bakom en våg. Ser man det tvådimensionellt uppifrån som från kiten så ser de ut å va vindsurfarens fel, tror dock inte han alls ser att kitaren ligger bakom brytet.
-
Didnt the same thing happen to the STOFFMIESTER in Varberg?? nasty.
-
haha, historien jag hörde om stoffmeister i varberg var:
De va nån j*vla vindsurfare som snodde hans våg så han gömde sig i vattnet i äkta rambo-stil (dvs inte bjumburger utan den hårda stallone rambon) och när vindsurfaren var nära nog hoppade han upp och skallade till brädan så vindsurfaren flög av.
sensmoral, man ska inte sno vågor från stoffmeister! -
Haha, Stoffmeister höjdade ju förbi en vindsurfare och klotade just framför honom
-
Tolvsbo;605093 wrote:väjningsregler ?!?
Vëm är det som har företräde i kollisionen mellan Winsurfaren och kitaren ?
Generell regel för segelfartyg är babords halsar väjer för styrbords halsar = kitaren har företräde som jag uppfattar det.
…men på vågspots och bland surfare inbillar jag mig att den som är på en våg och rider har företräde ?!?
någon som har några synpunkter ?!?
kan inte detdära till 100 med vem som vejjer för vem, men jag gissar att surfaren klantat och seglar på segelfartyget. även om du slår och får företräde kan du ju inte förvänta dig att fartyget skall dra igång maskin eller sticka ut åror för att hinna urvägen, ej heller att de skall slå och manuvrera upp akter om dig.
“det där gör nog ont” regeln brukar vara vettig 😀EDIT:
fartyget har ju regelrätt passerat surfaren i inledningen av filmen; han går akter om surfaren/seglaren som seglar för styrbordshalsar! -
nyheter från 2008, sett det förr?
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=3O55ddcZWCI”]YouTube- Kite Surfer Hit By Whale’s Tail[/ame] -
Ric;605180 wrote:kan inte detdära till 100 med vem som vejjer för vem, men jag gissar att surfaren klantat och seglar på segelfartyget. även om du slår och får företräde kan du ju inte förvänta dig att fartyget skall dra igång maskin eller sticka ut åror för att hinna urvägen, ej heller att de skall slå och manuvrera upp akter om dig.
“det där gör nog ont” regeln brukar vara vettig 😀EDIT:
fartyget har ju regelrätt passerat surfaren i inledningen av filmen; han går akter om surfaren/seglaren som seglar för styrbordshalsar!om man ska se det som segelfarkost så är väl surfaren upphinnande i nån bemärkelse så då har han väjningsplikt…. fy fan va jag garvade.. heheh goooo gubbe
Logga in för att svara.