-
Inhängnat område?
Krävs det snart en inhägnad för kiting?
Ett renhägn skulle kanske passa bra? 🙂
http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=891618
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Snökite › Inhängnat område?
Krävs det snart en inhägnad för kiting?
Ett renhägn skulle kanske passa bra? 🙂
http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=891618
mm.. Den här Bertil Hedman Gillar inte Storulvåns platschef (är min bedömning).
När jag pratat med honom har det visat sig att han varken vet hur kiting fungerar, eller hur kiten används.
Det om böter mm stämmer jättebra, det är nämligen olagligt att störa renar i Sverige! En bra lag som reglerar för alla som vistas i fjällen att ge Renarna tillräcklig plats och ro, oavsett om man kryper, kitar, flyger eller hoppar jämfota. Den lagen borde räcka. (Men den har inget med kite specifikt att göra som man kan tolka artikeln till)
Sen att Bertil har lyckats mota STF till låglandet för sina kurser (oavsett ifall ren finns eller ej) gör att den enda kontrollen (och hjälpen) för alla andra som givetvis kör på fjällen har fösvunnit. Tragiskt och ogenomtänkt tycker jag.
Angående Samebyarna så snackar Storulvån med de samebyar som rör sig i området de kitar – och de hade till i februari ALDRIG blivit störda av en kite (efter det vet jag inte). Märkligt att andra samebyar kan störa sig på Storulvåfolket.
Men nån typ av PR för sporten i alla fall 🙂
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Snökite › Inhängnat område?
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.