Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing … innan 08:orna

• Oregistrerade

Gäst
    21 februari, 2007 vid 13:01

@Oregistrerade 365799 wrote:

Reflektion: …
    Nu borde ju alla som köpt 07-prylar börja tänka på att skyndsamt sälja eftersom det snart skyfflas ut massa 08-prylar, som är så sjukt mycket bättre. Följdaktligen kan man förvänta sig en massa heta beggprylar på Köp & Sälj nurå..? Vi måste ju följa trenden från våra kära prylfabrikanter även på beggsidan så kom igen nu slumpa bort era 07:or nu..!

Ja precis…slumpa iväg ett 5.0 och ett 5.0 för en halvfet västkustbo..med RDM-mast…helst samma mast till bägge seglen…booooooohoooooo…..

• Oregistrerade

Gäst
    21 februari, 2007 vid 13:02

@Oregistrerade 366225 wrote:

Ja precis…slumpa iväg ett 5.0 och ett 5.0 för en halvfet västkustbo..med RDM-mast…helst samma mast till bägge seglen…booooooohoooooo…..

å så var man inte inloggad…ett 5.0 och ett 5.8 ska de vara…fast ska nog lägga det på rätt forum…snön yr runt knuten…känns långt till våren nu även i GBG…

• rasmus_w

Medlem
    21 februari, 2007 vid 14:11

Här har vi en som för det mesta tänker sig att behålla grejorna ett tag. Det är som bekant hög tid att byta vågisen (en -88) och jag tror jag lika gärna kan skaffa en kartongny ”pro edition” (det lutar åt en Newwave 69) eftersom chansen är rätt stor att den fortfarande kommer se rätt ny och oseglad ut om tio år och att den fortfarande kommer vara i min ägo. Det är trots allt inte så ofta man verkligen ar användning för småprylar.

• dude

Medlem
    21 februari, 2007 vid 16:20

Rasmus, menar du att du bangar nästa gång jag ringer dig vid sydlig kuling? Eller…

• donpedro

Medlem
    21 februari, 2007 vid 18:01

@Rasmus_W 366238 wrote:

Det är trots allt inte så ofta man verkligen ar användning för småprylar.

Man är en farlig generalisering, tror nig många av grabbarna på maui, SA osv verkligen har användning för sina små grejjer. Mitt mest använda segel är 4,7 och 78 liter skulle lätt kunna gå ner ett par liter och jag har rätt många dagar på vattnet 8 hittils 2007 varav 2 med 3,7.

• calle_b

Medlem
    21 februari, 2007 vid 20:42

Hear hear, vad är ”normal-segling” i Svedala??? Tycker förövrigt vindsurfing-marknaden är närmast löjligt i att kränga 08-prylar 07….
    Men, ”man” är juh rätt sugen på en EVO 70 08:a….

suck, Zero 7 är grymt bra musik…

Ha d gott

• rasmus_w

Medlem
    22 februari, 2007 vid 12:21

@donpedro 366267 wrote:

Man är en farlig generalisering, tror nig många av grabbarna på maui, SA osv verkligen har användning för sina små grejjer. Mitt mest använda segel är 4,7 och 78 liter skulle lätt kunna gå ner ett par liter och jag har rätt många dagar på vattnet 8 hittils 2007 varav 2 med 3,7.

Nä det är klart. Det handlar bara om min erfarenhet av att vara stockholmare. De första 7-8 åren jag bodde här blev det nästan inget surfat alls eftersom jag inte ville inse att 7.8 var ett småsegel här, det var mitt lättvindssegel hemma i Linköping. Men även i Linköping vill jag minnas att jag på sin höjd fick en handfull seglingsdagar det året jag hade vågisen som enda bräda.

Fast just nu ser det ut som att det kanske är på väg att ordna sig med jobb efter typ hur många månader som helst utan, så då kan det ju bli en bil och mer Torö. Då kanske en liten vågis får jobba lite, och kanske också 3.3:an jag ännu inte har köpt utan bara drömt om. Jag har i alla fall bestämt mig för att sluta lyssna på skidsportkillarnas ”Du behöver inget mindre än 4.5 i stockholm”, visst har jag bara seglat min ”nya” (crossover -04, inköpt januari -05) 4.5:a tre gånger, men jag har ändå hunnit vara toköverriggad en av de tre gångerna.

• basse

Medlem
    22 februari, 2007 vid 13:16

Jag köper iaf ett 3.7 denna säsongen! Hade nog kunnat segla det 5 gånger under -06 och då slipper en till person stå på stranden när det blåser 4.2 för mig! 🙂

… skit också.. nu kom jag på att det går åt en mast till då också. Ja ja…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing … innan 08:orna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.