Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Inreda Ambulans

• Inreda Ambulans

Publicerad av wavesurfer77 på 4 maj, 2003 vid 17:17

Tjenare! Ny på steffos sedan idag, det serut att vara en bra sida. Hur som helst så köpet jag mig en MB Ambulans en -94 för någon månade sedan. Den är tom ibak förutom de obligatoriska skåpen på vänster sidan. Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av Ambulans bygge. Sen har jag också som idé att sätta på ett drag på den, är det svårt, går det att ha på en sådan här surfbuss?

det börjar luta imot sommaren smile.gif
    Håkan

wavesurfer77 svarade 21 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • supasonic

Medlem
    5 maj, 2003 vid 08:52

Tjena!

Jag håller som bäst på att skaffa mig en egen ambulans. Gick miste om en som varit norrlandskörd i piteå som såldes förra veckan. Blev besviken på en i kalmar (se inlägg) och funderar på att kolla på en i Östersund i helgen. Vad fick du ge för din, hur långt har det gått och har du nån bra kontakt för en som är intresserad av ett köp?

Jag har också suttit och funderat lite på inredning. Man kan röja utrymmet ovan förarplatsen och skjuta in brädorna en bit där. Bårskenor och sånt måste bort. Jag tror att det bästa är att röja så mycket man kan för de fack och sånt som finns är för smått för surfprylar. Jag skulle dock akta golvet om jag var du. Det är vattentätt som det ligger och det kan ju vara praktiskt.

hör av dig!

• wavesurfer77

Medlem
    5 maj, 2003 vid 17:54

Hej!

Den i kalmar var den med på blocket.se? det var där jag hittade min. Jag kommer kanske passera Östersund i helgen.
    Skall kanske till Äre och åka lite skidor för sista gången i år. Jag gav 40 för min den nar gått 37000 mil. Det finns en i Umeå som skall säjlas men jag vet inte riktigt när, innan sommaren sa de. Men jag tröttnade på att vänta.

Jag har varit och kollat det där med drag idag och fått olika uppgifter. En på besiktingen sa att det inte går att göra och en kille med en Ambulans sa att han hade lyckats med man var tvungen att prata med Mercedes Sverige och Binz ( de som bygger bilarna)
    Sen är det nog smart att ha den som lätt lastbil pga att det bli mcyket billigare skatt på den då.
    Lycka till med ditt köp.

• go_catch_a_wave

Medlem
    5 maj, 2003 vid 19:50

Hej Håkan Ser jättefin ut ju. kul att du loggat in här.
    Finns lite skumt folk men annars ok
    Daniel Olofsson….=)

• wavesurfer77

Medlem
    5 maj, 2003 vid 19:59

Hej Daniel!

Vad tror du om att fixa flames på huven?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Inreda Ambulans

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.