Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Inredningsförslag VW Transporter?
-
Inredningsförslag VW Transporter?
Publicerad av voodoo på 9 april, 2006 vid 07:09Dags att börja bygga lite.
Bläddrat igenom massor av gamla inlägg och tycker att S.. och surferic har väldigt genomtänkta inredningar.
Kanske finns det lite nya bilder/ändringar?
Nyfiken på Staffans köksdel 😉Ngn annan som kan komma med förslag på inredning till långa modellen?
Vill gärna ha lätt att komma åt och stuva in brädor etc då den mest kommer att anv som transport till och från surfet men också en del övernattningar!
/Micke
mr_johan svarade 18 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Tja…
Här kommer en ritning på ungefär hur Staffans buss är gjord.
Kan maila över större bild om du vill ha.Har själv ungefär samma inredning i min buss som staffan har i sin,
(också en t4 långmod.).Hur mycket prylar har du???
Problemet med denna typ av inredning är att det är ganska begrännsad plats
för prylarna. 2 brädor, 2 bommar 5 segel och några master är max vad man
kan knö in under sängen.
Vill man ha mer prylar, eller åker man fler än 1pers, som jag gör ofta iallfall, så
får man lägga grejerna i den lilla gången mellan säng och “diskbänken” och uppe på sängen. Det blir lite stökigt och trångt men funkar. Värst är väl att det blir ganska blött om man har sängdynan med sig, brukar plocka ut den när jag vet att jag inte ska sova i bilen på ett tag. Har lite funderingar på att skaffa nån pressening eller nått å ha över, men vet inte om de funkar så bra.Annars är denna lösningen kanon, soft med soffa när man är iväg och får vänta på vind eller käkar.
Och smart med ryggstödet som du gör om till förlängning mellan säng och “diskbänken” och jag får då en 140 säng. -
har funderat på att sätta upp två-tre rejäla krokar i taket som man kan hänga spännband emellan, lasta grejjer där och sen bara spänna så grejjerna sitter fast i taket. någon som testat detta? kändes som en smart ide…
-
Jag hade “segelhiss” i min förra buss.
Kolla mitt första inlägg i tråden http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=16488&highlight=toyota så får du se en bild och lite babbel från mig.
Vi fick upp 7 segel i hissen. Den klarade utan problem även tunga formula segel.Nackdelarna med att ha grejer i taket är att det är lite stökigt att lasta samt att det droppar från blöta segel.
/Jocke
-
mr_johan wrote:har funderat på att sätta upp två-tre rejäla krokar i taket som man kan hänga spännband emellan, lasta grejjer där och sen bara spänna så grejjerna sitter fast i taket. någon som testat detta? kändes som en smart ide…
jag använder mig av handtagen som sitter i taket på min volvo. mellan dem har jag satt ett rep och ovanpå lägger jag brädan. Funkar helt okej faktisk!
-
Jag har 2 brädor varav den längsta är 245/64 samt 3 master (förhoppningsvis snart 2)/4 segel/2 bommar mm, åker oftast med surfsällskap 1-2 pers = ännu mer prylar men det blir ju bara under transporten!
Skicka gärna större bild även foto om du har! 😉
micam@bredband.net -
feg wrote:Jag hade “segelhiss” i min förra buss.
Kolla mitt första inlägg i tråden http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=16488&highlight=toyota så får du se en bild och lite babbel från mig.
Vi fick upp 7 segel i hissen. Den klarade utan problem även tunga formula segel.Nackdelarna med att ha grejer i taket är att det är lite stökigt att lasta samt att det droppar från blöta segel.
/Jocke
Tackar för tipset.. blir nog en sån lösning, så räcker det med plats till något enstaka segel under sängen (torra i taket, blöta under)..
Logga in för att svara.