Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Insamling till Habo Ljung

• Insamling till Habo Ljung

Publicerad av stellan på 8 februari, 2006 vid 19:40

OBS Insamlingen avslutatd!!! Vi har vad som behövs. Tack alla bidragare!!!

Hejsan
    Jag och Lidde kommer i år att fixa lite saker i Habo för att göra det till en säkrare spot. Vi kommer bla att köpa in bojar och informationsskyltar. Detta är inte så dyrt men kommer ändå att kosta en slant.

Därför startar vi nu en insamling ”Mera kite i Habo” med mål att få in ca en 2000 kr för den utrustning vi tycker vara lämplig. Redovisning av insamlingen kommer att ske på denna tråd. Utgifterna lika så.

Du kan bidra genom att ge pengar direkt till mig eller Lidde. Vill du föra över pengar till oss via bankkonto – kontakta oss så får du mer information.
    På våra kitepubbar på Glorias Lounge kommer en sparbössa att finnas för detta ändamål. Första tillfället att skänka en slant är nu på fredag den 10:e. – Välkomna.

NYTT: Sponsra en boj! Alla som ger bidrag på 100 kr och upp får sitt namn skrivet på en av bojarna. Evig ära och plats i Habo Hall of Fame.

================================
    BIDRAGSGIVARE
    Stellan

100 kr
    Lidde

100 kr
    Brickan

110 kr
    Andreas Bohm

100 kr
    Monkeykites

100 kr
    Joa Falke

100 kr
    Eddie

100 kr
    Fredrik No 1

100kr
    Pjoter

100 kr
    Peter Almers

100 kr
    MickeN

500 kr
    Habo Hilding

100 kr
    Erik+Anna

101
    INSAMLAT

1711 kr
    UTGIFTER
    Bojar

840 kr
    Skyltmaterial

360 kr
    KASSA

511kr

ÖVRIG CREDIT
    MrMille – hjälper till med utskrifter av informationsafficher

Mvh Stellan

monkey svarade 18 år, 10 månader sedan 17 Medlemmar · 35 Svar
  • 35 Svar
  • zoolander

Medlem
    8 februari, 2006 vid 20:21

en liten fråga.. det kommer väl inte bli så att ni äger habo nu, och man inte får göra som man vill utan ert godkännande? (inom rimliga gränser så klart)

• stellan

Medlem
    8 februari, 2006 vid 22:01

Camping Micke äger Habo Ljung. Han bestämmer. Vi försöker bara göra Habo säkrare genom att hjälpa till med avspärrningarna mellan badare och kitare. Det har fungerat ganska bra tidigare men när sporten blir större för varje år med fler utövare behövs tydligare markeringar och väl synlig information om var man får kita. Micke vill ha hjälp med detta.

• bohm

Medlem
    8 februari, 2006 vid 22:42

you got mail

• lina

Medlem
    9 februari, 2006 vid 09:33

mja. vad händer om ngn törstig skånepåg dricker upp bojbidraget frammåt natten då? kommer ni ha stora lås, krossäkert glas på burken?

• stellan

Medlem
    9 februari, 2006 vid 09:59

Exakt – du sa det. Precis så kommer den att skyddas.

• pjoter

Medlem
    9 februari, 2006 vid 10:23

om ändå karatemelker kunde va där å skydda pengarna.

• stellan

Medlem
    9 februari, 2006 vid 11:35

NYTT: Sponsra en boj! Alla som ger bidrag på 100 kr och upp får sitt namn skrivet på en av bojarna. Evig ära och plats i Habo Hall of Fame.

• mjersen

Medlem
    9 februari, 2006 vid 11:42

det va nån snack om kicker o slider i habo ett tag.. blir det något av det?

• luuddee

Medlem
    9 februari, 2006 vid 12:13

det är upp till micke om vi får ha den där men stellan verkar itne vilja de?
    ´annars blir de nog på näset istället.

• stellan

Medlem
    9 februari, 2006 vid 12:29

Vad snackar du om Ludde? Klart jag vill ha en slider i Habo. Vad håller du på med? Börja inte med något skitsnack nu.

• luuddee

Medlem
    9 februari, 2006 vid 12:33

haha.. stelllano.. du bara tjatar om en uppblåsbar för typ 20000:- hela tiden när vi fixar sponsorer o shitt till och bygga en riktig slider och en riktig kicker, det hade varit gött o ha skiten i habo, men pga att de är ganska dyra att bygga och sponsorerna vill att deras grejjor håller ett tag, så måste de tas upp efter varje gång och ställas ngn stanns så då behöver vi få ställa dem typ i skogen om vi får… ja skitsnackar inte men det verkade som om du itne ville ha dem där men om du kan fixa med micke så vi får så e habo the place too beee

• stellan

Medlem
    9 februari, 2006 vid 12:44

Du Ludde – jag tjatar inte. Jag tipsade dig en gång om den modellen. Sätt vad du vill i Habo. Det har jag inte med att göra. Vad vi ska göra är att hjälpa Micke med avspärrningen och få ut den information han vill… Jaja ut och surfa med dig istället för att hacka ner på mig… ;-). Du – när kommer bilderna? Vi måste få lite rapporter snart från svenskkollonin där borta. Ha det

• pjoter

Medlem
    9 februari, 2006 vid 13:16

luddemannen, jag vill ha en lång slider som inte är så jävla hög!

hur bygger man en sån slider man tar upp varje gång men som ändå står såpass stadigt att den inte åker iväg? är ju lite svårt att ankra den i habos halvmeterdjupa vatten.

• sidpiraya

Medlem
    9 februari, 2006 vid 13:22

Asså jag tycker att nybörjare ska betala de är ju nästan bara dem i habo i allafall på sommaren..

fast det är klart man vill ha sitt namn på ett rutten boj i öresund så what the fuck jag ger 200 spänn bara för att vara värst men då vill jag fan ha mitt namn på 3 bojar.

• luuddee

Medlem
    9 februari, 2006 vid 15:25
    sidpiraya wrote:
    Asså jag tycker att nybörjare ska betala de är ju nästan bara dem i habo i allafall på sommaren..

fast det är klart man vill ha sitt namn på ett rutten boj i öresund så what the fuck jag ger 200 spänn bara för att vara värst men då vill jag fan ha mitt namn på 3 bojar.
    hehe göttans…. mycke HA här nere bandana ja hälsar lite från dej… pjotttt.. den kommer typ bliva 1-1,5 meter hög oh typ 12 meter lång i tre delar som görs inte speciellt tunga så de blir lätta att bära.. kickern kommer bli typ 1,5 meter hög och bred och 2,3m lång kommer väga lite mer men det får gå ändå..

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Insamling till Habo Ljung

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.