De e la som me allt där man e ”stoked” å har en ”önskan” om hur den perfekta dagen ska se ut:
*Sol
*Vind
*Ingen tid man måste passa
*Själv me bästa polarna på vattnet
När det sen blir trångt så kan man antingen:
*Skrika & ha taskig attityd
*Inse folk tabbar sej och kanske bara säga ”Hej, du kom lite nära där va/tog min våg, sjysst om du kan hålla lite mer avstånd nästa gång, å sen lägga på ett smile”
Jag tror vi alla har samma ”issue”, inte bara Kitare vs. Seglare vs Surfare vs SUPáre
Allt handlar om att ha respekt för andra, & inse alla e inte Robby Naish utan man kanske va så blind av att man skulle ladda på just den där vågen, eller fick för en sekund hjärn meltdown el. liknande, eller bara körde utanför sin förmåga.
Shit happens när de e crowded, men me en sjysst attityd så blir allt bara bättre än tvärtom….tycker jag 🙂
Sen personligen tar jag det väldigt piano, å testar inga nya tricks eller laddar på max när det är folk nära mej, utan då kanske jag släpper en våg, skippar hoppa på en ramp etc..bara för att inget ”dumt” ska hända, men det kanske åxå beror på jag suger & chrashar en hel del 😉
OK, jag är åxå tempraments människa, hänt jag åxå efter någon droppat in på min våg kanske i stundens hetta sagt nåt i stil med ”Din xxxxx förbannade xxxxx hur xxxxx dum i huvet får man bli xxxxxxxx!!!”, sen efter nån minut ångrat mej å inset den snubben säkert åxå nu blev pissed….å inget blev bättre av det hela…
Alla har ju trots allt full rätt vara vartsomhelst på vattnet, även om det finns olika nivåer av ”smidighet” att vara på ”fel” ställe 😉
PS
Häromdan så Windsurfa jag i Lejjet, körde rakt emot en Kitare, vi kolla på varann, han gestikulera att han kör åt vänster om jag vill ha vågen, jag gav tummen upp å tog vågen,chrasha i bottensvängen, låg som ett nystan i prylarna, sen kolla vi på varann å garva.. å livet va naaajs 🙂