Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing inserts & ytbehandling

• inserts & ytbehandling

Posted by anonym-anvandare on 26 november, 2002 at 12:34

Tjena! jag håller på att bygga en bräda i dinivicell och kolfiber och undrar om det är någon som vet var man kan få tag på inserts och hur man bygger in dem i en bräda så att det blir starkt. jag undrar oxå om det är någon som vet hur man kan ytbehandla en bräda så att ytan blir slag och reptålig. kan man tex använda transparent billack och lacka över på sista lagret om man vill ha ett motiv.

Jag är tacksam för så många svar och funderingar som möjligt.

MVH Olov

anonym-anvandare replied 22 years, 1 month ago 2 Members · 4 Replies
  • 4 Replies
  • sirgomez

Member
    26 november, 2002 at 13:25

tjenixen.
    ring rikard på carbocomp som bygger carbonbrädor. 0707 381 681 eller maila honom. rikard@carbocomp.com
    han är carbon och brädproffs.

Thomas

• anonym-anvandare

Member
    26 november, 2002 at 16:57

Jag använde 2 komponet billack, skiten var dyr och höll inte 5 min, Köp ordentlig 2 comp båtlack, dyr den också men håller ordentligt.

• anonym-anvandare

Member
    26 november, 2002 at 17:27

det har väl sagts förut men dessa brukar fungera
    http://www.kiteboardbuilder.com/
    groups.yahoo.com/group/boardbuilding

ang färg och lack säger alla att det är 2 komponent PU (polyurethane) som gäller. dyr men bra, finns på tex watski.
    /d

• anonym-anvandare

Member
    27 november, 2002 at 00:57

Eric pa kiteboardbuilder vet va han snackar om, han anvander en ny skum som e minst dubbelt sa bra som Divnysell, vet inte vad den heter men kolla pa sidan…

sedan gjuter han fenor i nan ball plast som e mecko stark…

lycka till

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing inserts & ytbehandling

You must be logged in to create new discussions.