Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Inte helt rena set som rullar in…. Anapa, Russia
-
Inte helt rena set som rullar in…. Anapa, Russia
Publicerad av sea_surf på 1 oktober, 2015 vid 14:22https://www.youtube.com/watch?v=UPt1bK2zHkY
Stökigaste windsurfingen jag sett på film hittills 🙂
spinl svarade 9 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Ringenäs har väl inte de där vågorna som kommer från tre håll?
-
Minst tre swell och massor med vatten på väg ut!
Hur fasen kom han ut överhuvudtaget?
Schysst timing behövs där!
Galet stort! 8) -
Som en levande puckelpist, vilken hjälte! Körde på en 3.3a, som det såg ut, och verkade ha hyfsat med power i det, undrar hur mycket det blåste? Inte direkt en välkomnande strand heller, tufft att komma i och ur. Bör vara rätt slut efter en kvart i de förhållandena.
Där ligger man rejält i lä. -
Seglet är ett Ezzy “Panther Limited” 2012 och 3,3 m2. Var för dyrt att producera näste år, blev senare Ezzy Tiger med sämre duk spec. i akterliket.
JJ -
Sämre duk, är du säker? Känns inte som att David Ezzy skulle försämra sina segel.
-
Han har själv skrivit att Tiger är en billigare version med billigare duk vilket inte betyder att dom är sämre än andra bra segelmärken, men sannolikt sämre än Panther Limited. Det ser ut som tror jag att Ezzy inte lägger mkt krut i utvecklingen av 5 lattors vågsegel nu.
jj -
Haha, såg inte helt avslappnat ut! Kan tänka mig att det blir jävligt byigt med dom korta vågdalarna.
Logga in för att svara.