Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Internationella kvinnodagen…
-
Jamen kom igen nu! Det är ju bara att inse att det är två
helt olika raser vi pratar om.Att sambon gnäller för att man har vågbrädan i sängen är
för att hon är avundsjuk, om hon skulle haft sin cykel i
sängen så skulle jag gnällt för att det var obekvämt!Så det så!
-
Sexism finns det gott om, särskilt i franska windsurftidningar. Riktigt illa var en av de få ordentliga intervjuer med tjejerna på touren som publicerades i både franska, brittiska och tyska windsurftidningar. De fyra bästa windsurftjejerna (Morenosyrrorna bla.) fick bara frågor om typ “när ska ni skaffa barn” och “vem är den läckraste killen på touren”, “är det skönt att surfa i bikini”, inget om manövrar/tävlingsresultat/ eller windsurfing överhuvudtaget. RRD:s annonser skulle garanterat fällas om de anmäldes (reklam för windsurfbrädor utan någon bräda på bild men med en sexig babe med ett finger i munnen och texten “irresistable performance”…
-
Sporten kommer alltid domineras av killar, tjejer förstår helt enkelt inte varför man lägger 10-tusentals kronor per år på en sport när man kan shoppa å fika upp pengarna istället!
-
… och jag vindsurfer.
Jag har aldrig varit med om sexistiska kommentarer ect men det kanske beror på att man sällan kan surfa i bikini i Sverige. Man är väl helt enkelt inte lika sexig i dubbel våtdräkt, flyttväst o dyl.
Det var min kille som fick mig att börja vindsurfa och jag är jätte glad att jag började. Har försökt få med mig flera tjejer, har bla försökt göra lite reklam för alla spänstiga killar i tajta våtdräkter (hmmm sexistiskt?) och dom flesta tycker det låter kul ända tills dom ska gå i vattnet en kall oktoberdag. Är tjejer kycklingar? Ja kanske är vissa….men jag känner oxå en del killer som aldrig skulle våga hoppa i vattnet när det är 5 grader och ruggigt blåsigt.
Logga in för att svara.