Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Intervjumöjlighet på Hallands Nyheter (webbradion) IDAG! Kan DU medverka?

• Intervjumöjlighet på Hallands Nyheter (webbradion) IDAG! Kan DU medverka?

Publicerad av above_the_law på 7 oktober, 2009 vid 11:51

Brottom nu!
    Ok, nu har en reporter från Hallands Nyheter hört av sig och erbjuder mölligheten till en intervju idag, för att ge oss kitesurfare en chans att framföra kitesurfarnas och VSK:s åsikter.
    Möjligheten ges som ett svar på den senaste tidens debatt med myket negativt ang kitesurfingen i Halland och i o m inlägget i hallands nyheter idag se:
    http://www.sr.se/halland/nyheter/art…rtikel=3150020

OBS!
    Vem kan medverka?!!!
    De vill nödvändigtvis ha in intervjun IDAG, p g a nyhetsvärdet och som uppföljning på det tidigare inlägget av Tore.

Jag befinner mig i jobb i Varekil och övre Bohuslän idag och kommer inte hem i tid. Jag har dessutom föreslagit telefonintervju, men dom föreslog istället en ersättare från t ex VSK eller annan insatt kitesurfare i trakten.
    Jag har kollat med följande:
    – Magnus “Bonnen”
    – Johan “Sourra”
    – Niklas (är i Norge)
    – Silversurfarn
    MEN, ingen har haft möjlighet att ställa upp!!!

Vi får ju inte missa den här chansen, så vem kan ta på sig det här uppdraget, som är skapligt påläst och göra det på ett seriöst sätt?

Ring mig genast på:
    0706695030

M v h,
    Nicco Schiller

above_the_law svarade 15 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • above_the_law

Medlem
    7 oktober, 2009 vid 12:10

Nu har jag en representant från VSK som kan ställa upp:-)!
    Skööööönt!
    Tillbaka till “grottekvarnen” nu hela em;-).

• brushanen

Medlem
    7 oktober, 2009 vid 12:23

Jag kan men tidigast kl 1600.
    Ring

• above_the_law

Medlem
    7 oktober, 2009 vid 14:06

Och så ville dom inte vara med helt plötsligt…:-(???
    Det sket sig…l

• dunderklumpen

Medlem
    7 oktober, 2009 vid 14:57

Vem drog sig ur? H.N.?

• kvabbso

Medlem
    7 oktober, 2009 vid 18:44

fuckém

• zilversurfarn

Medlem
    8 oktober, 2009 vid 06:29

Hörde en intervju med Niklas Rhödin igår kväll, verkar som om inslaget med Tore är borta?

• above_the_law

Medlem
    8 oktober, 2009 vid 09:38
    Dunderklumpen;581896 wrote:
    Vem drog sig ur? H.N.?

Mja,

tyvärr missade VI den här chansen (på något sätt)…
    Skandal tycker jag:-(.
    Själv var jag i Norra Bohuslän på jobb hela dagen och hade Distriktsmöte fr kl 17-23 med min arbetsgivare, så jag bad att få skicka över en ersättare.

Den ende som kunde tänka sig/hade möjlighet att ställa upp var Robert Brusberg och Marie “Mri” Sahlin och då kontaktade jag rätt många kitesurfare som varit aktiva i diskussionen samt delaktiga i debatten och i VSK…

Robert ringde upp Mats Wetterlundh som tidigare ringt mig och erbjöd sig komma dit, men kunde komma först kl 16.00. Det tyckte Mats var lite för sent.
    Tidigare sa han att det ev var möjligt att göra en telefonintervju också, men det var tydligen inte aktuellt då. Jag hade under tiden fått positiva vibbar om att Marie, som hjälpt mig lite med min insändare, ev kunde ställa upp och Mats tyckte det var en bättre idé. Tyvärr lyckades hon inte få låna någon bil med så kort varsel (ca kl 13.30-16.30). När jag meddelade att hon inte kunde och bad Robban att ringa honom igen, så fick Robert svaret att det blev “för sent och inte var så viktigt längre”
    Eh, va?!!!

Under tiden hade jag mailat min insändare till honom som grundmaterial och den var väldigt objektiv och snäll i sitt senaste utförande.

Kan vara jag som är paranoid, men jag tycker att det verkar skumt och luktar ruttet även i det här fallet! Undrar nästan om dom verkligen ville ge oss den här möjligheten över huvudtaget. Lite väl kort varsel och deadline till folk som ju faktiskt jobbar hela dagarna från första början!
    Nu har dom tagit bort möjligheten till kommentarer till artikeln dessutom!!!
    Kan man anmäla sånt här eller?

Nåväl, ses vi på vattnet i em/kväll alt till helgen kanske:-)?

• haze

Medlem
    8 oktober, 2009 vid 09:44

I vilken vind?

• sourra

Medlem
    8 oktober, 2009 vid 17:37
    above_the_law;582084 wrote:
    Kan vara jag som är paranoid, men jag tycker att det verkar skumt och luktar ruttet även i det här fallet! Undrar nästan om dom verkligen ville ge oss den här möjligheten över huvudtaget. Lite väl kort varsel och deadline till folk som ju faktiskt jobbar hela dagarna från första början!
    Nu har dom tagit bort möjligheten till kommentarer till artikeln dessutom!!!
    Kan man anmäla sånt här eller?

Hehe, ja lite nojjig är du nog Nicco. Alla är inte ute efter att jäklas med oss, ibland är det bara inte nog intressant för den breda allmänheten för att de ska orka anstränga sig hur mycket som helst =)

• sourra

Medlem
    8 oktober, 2009 vid 17:37
    Zilversurfarn;582040 wrote:
    Hörde en intervju med Niklas Rhödin igår kväll, verkar som om inslaget med Tore är borta?

Ja de insåg väl att det var gammal inaktuell skit.

• blackadder

Medlem
    9 oktober, 2009 vid 04:55
    above_the_law;582084 wrote:
    Den ende som kunde tänka sig/hade möjlighet att ställa upp var Robert Brusberg och Marie “Mri” Sahlin och då kontaktade jag rätt många kitesurfare som varit aktiva i diskussionen samt delaktiga i debatten och i VSK…

Inte mig (ordförande)…

• above_the_law

Medlem
    9 oktober, 2009 vid 09:42
    Blackadder;582293 wrote:
    Inte mig (ordförande)…

Har tyvärr inte telefonnummer till alla i VSK, men ringde ju Magnus och bad om förslag. Han hävdade bl a att dom som kunde vara aktuella jobbade på kärnkraftverket och att det var för bökigt att ta sig utanför grindarna med kort varsel utan att förlora en massa inkomst. Trodde du var medräknad i dessa, för vi kom överens om att jag skulle försöka med Johan “Sourra” och “Silversurfarn”…
    Tyvärr var jag hyperstressad p g a pressat schema i jobbet också, så jag gjorde så gott jag hade tid med.

MEN, som lärdom så borde vi ha en lista på hemsidan med samtliga medlemmars tfn-nr/mobil-nr tillgänglig för medlemmarna. Kanske t o m en liten grupp som är medieansvariga som har lite vana på området?

Pray for wind, så kanske vi kan glömma den här fadäsen;-)

• blackadder

Medlem
    9 oktober, 2009 vid 16:07
    above_the_law;582330 wrote:
    MEN, som lärdom så borde vi ha en lista på hemsidan med samtliga medlemmars tfn-nr/mobil-nr tillgänglig för medlemmarna. Kanske t o m en liten grupp som är medieansvariga som har lite vana på området?

Finns redan: http://www.varbergssurfklubb.se/page/Om-oss.aspx

Har legat uppe sedan i vintras tror jag.

• blackadder

Medlem
    9 oktober, 2009 vid 16:07

Styrelsen alltså…

• above_the_law

Medlem
    10 oktober, 2009 vid 06:43
    Blackadder;582414 wrote:
    Finns redan: http://www.varbergssurfklubb.se/page/Om-oss.aspx

Har legat uppe sedan i vintras tror jag.

Aha, gott!
    Alltid lär man sig något nytt…

Men, då tycker jag nog att dom kontaktuppgifterna/mobil.nr borde ligga under fliken “Kontakt”.

Jag kollade som hastigast hemsidan också den dagen det var aktuellt men hittade bara ett webbformulär under just “Kontakt” och det kändes för långsamt. Mailade även Alex, men han såg det för sent tyvärr…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Intervjumöjlighet på Hallands Nyheter (webbradion) IDAG! Kan DU medverka?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.