Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Intresse av nya Naish kites+brädor med 30% rabatt?
-
Intresse av nya Naish kites+brädor med 30% rabatt?
Publicerad av anonym-anvandare på 4 januari, 2004 vid 09:43Hej,
jobbar nere i Dubai i några månader och har möjlighet att ta hem Naish kites och brädor, pris blir cirka 30% under de svenska listpriserna. Är i Sverige varannan vecka och utrustning kan hämtas i Stockholm alt. skickas mot postförskott.
Detta finnes (allt nytt och komplett, pris levererat i Sverige):
Boxter -04: 14, 16 kvm. Pris: 7 500, 8 000 kr
X3 -03: 10, 12, 16, 18 kvm. Pris: 6 000 – 8 500 kr
Aero -03: 10, 18 kvm. Pris: 6 000, 8 000 krBrädor:
Alla -04 modeller kan ordnas. Prisexempel, levererat i Sverige: Haze twintip, 170 cm: 4 700 kr
Intresserade:
Ring: +46 8 451 34 93
eller maila: jonas.malmgren@accenture.comRide on!
Jonasanonym-anvandare svarade 21 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Och du tullar in i Sverige??
Garanti om något händer fixar du det oxså?
Vet inte om detta är lagligt.men det …….
Köp av en seriös svensk handlare iställetLångens Kite & Badtunnor
Peter -
Jag köper av en auktoriserad handlare och Naish internationella garanti medföljer alla kites och brädor.
-
Resten då?Det lagliga och tullen.Det är en sak att köpa till sig själv och vänner.Det du syslar med är mer eller mindre organiserad import,du går ut med både namn,mail och telenr……….
Tänk efter så fattar du nog det korkade
Peter -
haha
go for it… alltid nån som blir sur när man hittar billiga grejor..
avundsjuka.. -
Svar till:
Resten då?Det lagliga och tullen.Det är en sak att köpa till sig själv och vänner.Det du syslar med är mer eller mindre organiserad import,du går ut med både namn,mail och telenr……….
Tänk efter så fattar du nog det korkade
Peter[/ QUOTE ]
Vaf*n sluta nu…
Jag blir trött på alla småpoliser i det här landet. det är väll bra om någon kan fixa billiga saker till några fler än dom som är kompisar med någon som säljer kites, eller?
det är minst lika ”kriminellt” att sälja billigt till en kompis tycker jag!
Sen är det knappast så att han kommer att sälja till 100-tals personer.
Eftersom att han själv inte kan stå för reklamationerna, eller?, så är det nog inget större hot mot dom svenska försäljarna.
Go for it! -
Gå och lägg dig Peter, alla har inte sin egna
”långens kite och badtunnor” att smussla ned priserna med. Fast du köper väl naturligtvis din utrustning med moms och hela faderullan.
Vidrigt!! -
om nån vill ha så finns det en 11.5 Skoop3 för 700 Eurosar
-
Som du kanske känner till behöver man endast förtulla nya varor. Eftersom jag naturligtvis testar alla kites och brädor innan jag tar hem något till Sverige så är det en använd vara som jag tar med mig hem på flyget. Att sälja en ”som ny” produkt privat i Sverige är inte heller olagligt – så någon illegal import är kan det inte klassas som.
Jonas
-
Viktigt att tänka på!
Naish tillhandahåller internationellt en garantitid på endast 90dgr på kites. Det är från köptillfället. Alla drakar som säljs har ett serienummer som är registrerat. Det innebär att Naish eller Megascene i Sverige alltså ser vilket land draken kommer ifrån, är såld till. I Sverige rättar sig Megascene efter konsumentköplagen vilket innebär 2års garanti. Så passa er, det kan bli en ruskigt dyr affär då Megascene inte kommer att godta reklamationer på produkterna.
-
Partybroms..
Tror att alla vet om den risken.. och det är den man är villig att ta för det är så cp dyrt att köpa kites här hemma.. och hittar man billigare så är man beredd att tumma på den garantin..
-
Suport your local kite pusher… eller ta koncekvenserna ; )
//Pan
-
Ja man ska nog vara lite försiktig… Köper man en billig drake kan det stå nån med baseballträ och rånarluva bakom vilket gathörn som helst! 🙂 Ganska roligt faktiskt att folk i drakbranshen är så måna om laglydigheten i det här fallet när branshen själv läser KONKURRENSLAGSTIFTNINGEN som en slags checklista för affärsstrategier; olaglig priskartell: check, olaglig uppdelning av marknaden: check…
-
Svar till:
Ja man ska nog vara lite försiktig… Köper man en billig drake kan det stå nån med baseballträ och rånarluva bakom vilket gathörn som helst! 🙂 Ganska roligt faktiskt att folk i drakbranshen är så måna om laglydigheten i det här fallet när branshen själv läser KONKURRENSLAGSTIFTNINGEN som en slags checklista för affärsstrategier; olaglig priskartell: check, olaglig uppdelning av marknaden: check…
[/ QUOTE ]
Ursäkta, men vad pratar du om? -
jag tror inte den ”anonyme” vet vad det kostar att driva en rörelse/affär och vad förtjänsten e på exempelvis en kite.
Men att det är för dyrt med kiteprylar i sverige kan vi väl alla hålla med om.
till o med ni som importerar/säljer vill nog kunna kränga billigare prylar…
Logga in för att svara.