Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Intresse för Slalom i Göteborg?

• lundvall

Member
    10 februari, 2004 at 09:35

mm, men det finns en negativ sak med att springa och starta i bad stranden… finns en stor sten där som jag lyckade gå på… kommer upp först börjar pumpa lite.. kabom! sen så märker man att man har gjort fenan uttligare nån centimeter kortare… i sådanna fall skulle man börja längre från grundet eller något sådan för det är inte så jätte kul om man krasar direkt i starten… shocked.gif frown.gif

• anonym-anvandare

Member
    10 februari, 2004 at 10:11

Hej, det är väldigt få vindriktningar som det fungerar att starta från stranden vid Fiskebäcksbadet, under KM var det nordvästlig vind vilket är den enda vindriktningen som lämpar sig för strandstart vid badet. Dessutom är det en badplats där vindsurfing är förbjuden, detta var ju inget större problem under KM i september och 10 m/s nordväst, det var rätt glest med badande människor på stranden. Några bojar för start och rundningar funkar nog bättre.
    /Mats Hovde

• markram

Member
    11 februari, 2004 at 12:40

Man kan ju köra på andra ställen också tex torkelstorp (långgrunt som f-n och öppet från rätt många vindriktningar ingen störande båttrafik).
    Där skulle man kunna köra beachstart och i princip gå ut med bojarna när man lägger banan. det finns dessutom tillräckligt med utrymme för downwind och gott om riggplats.

• JOHN_J_RAMBO

Guest
    11 februari, 2004 at 13:08

Jag e oxå lite speed sugen nu när jag tänker på det, skall ju ta min match med “Speedjanne” wink.gif cool.gif grin.gif

Som Marskramen säger så e ju torkelstorp ett riktigt bra place!

Bra gräsiga riggytor, stor yta att surfa på(långgrunt)..
    inga båtar e ju en fördel..

Torkelstorp is the place..kanske? wink.gif

• jeppe

Member
    11 februari, 2004 at 15:49

Låter kanon!

Jag kommer direkt! grin.gif

• getwet

Member
    11 februari, 2004 at 19:49

Hörrö kompis, ska du åka direkt….är det inte bättre o vänta till våren? wink.gif

• kamaaina

Member
    11 februari, 2004 at 20:04

Svar till:

Hörrö kompis, ska du åka direkt….är det inte bättre o vänta till våren? wink.gif

[/ QUOTE ]
    Ha ha ha…kul inlaegg

• jeppe

Member
    12 februari, 2004 at 08:13

Å fan!

Jag hade temporärt fastnat i en surfnoja, sittande på stranden med en parasolldrink i handen, i väntan på lite bris.

Nu vaknade jag, och vad ser man, en massa snö utanför och 12 minusgrader. Tror som du säger att jag får vänta ett tag med min tripp till torkelstorp. crazy.gif

• getwet

Member
    12 februari, 2004 at 10:13

Aha, du hade haft en mardröm nu igen där du hamnat i riggningsloopen…..förstår….den kan nog få den bäste att fatta felaktiga beslut ibland. Men kan vi inte göra så här nästa gång du får den där mardrömmen. Se till att det är färdigriggat nästa gång du drömmer, eller att du tar min rigg istället så kan jag riggloopa lite istället. wink.gif Men pass opp så du inte hamnar i “felfenaloopen”, den är ännu värre……..

Men det blir + imorgon……..

Page 2 of 2

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Intresse för Slalom i Göteborg?

You must be logged in to create new discussions.