Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Intresset för windsurfing ?
-
Jag vet inte om tävling, egentligen skulle öka intresset. Jag tror att 70-80% av dom som har ett intresse för denna sport, är ointresserad av tävling. Bor man heller inte söderut så är chansen att lyckas passa in en tävling med vind, under 50%….
-
Grejen med tävling är inte tävlingen, faktiskt, utan man träffar en massa kul likasinnat folk.
Om man sen avdramatiserar “tävlandet” är det lättare hänt att loosers som jag vågar ställa upp med prylar som kan vara ganska gamla.
det är ju säkert rätt många som har en hel del utrustning i garaget eller på vinden, som kanske skulle tycka om detta.Och det är ju faktiskt så att de flesta som åker till Wave Classic INTE tävlar, men tycker att det är en trevlig naturlig plats att dyka upp på -just för att surfa å umgås, köpa och sälja prylar och kanske ta en pilsner.
Dessutom lockar uppmärksamheten runt evenemang nya deltagare till windsurfingen (vare sig det är som sport el hobby).
När de sen känner för att tävla eller segla mot någon, upptäcker de att det kn bli dyrt -mycket dyrt.
Och det är synd.Och visst det här med vind är osäkert, men så är det alltid i svealand.
-
Detta med att träffas är inte någon dum ide, typ MC-träff eller nåt liknande, man samlas lite överallt ifrån och har lite kul en helg….problemet är att många åker alldrig iväg om det är dåliga väderutsikter…
-
Tjenna alla goa surfare.
Jag kan bara bekräfta att intresset helt klart ökar hela tiden. Skulle kunna köra kurser hela sommaren om jag ville för det är så många vänner som vill börja o lära sig.
Mer surf åt folket!!!
jipii -
Nu hängde inte jag med ….
Det finns nog plats för att omvända en och annan ocool person, utan att det stör… ???
Logga in för att svara.