Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ion 3 från Flexifoil!
-
@_Sofia_ 453135 wrote:
kan tänka mig att de kostar en peng. Men alternativet skulle kunna vara, om de hade vart en möjlighet (?), att man skulle köpa den Flexifoil ovan och göra ett tryck på den. Eller om man lär känna en designer he he *blink*
Designteamet på Flexifoil är grymt trevliga, de jobbar hårt för att utveckla nya kites allt går men jag tror det kostar en slant. Kolla med Robert på Robsport
Peter
-
@_Sofia_ 453135 wrote:
kan tänka mig att de kostar en peng. Men alternativet skulle kunna vara, om de hade vart en möjlighet (?), att man skulle köpa den Flexifoil ovan och göra ett tryck på den. Eller om man lär känna en designer he he *blink*
Ta en sprejflaska bara, så kan du måla på va du vill! Ett handsprejat anarkist-a tex hade vart coolt.
-
skotten;453146 wrote:Maybe some Iron-on transfers would work… worth a try I guess….
Tror skulle smälta rakt ignom…spray vinyler skulle nog funka bättre, eller?
-
ska börja stylish my snowboard, som ja umgicks med idag, får se hur den ser ut när ja e klar. Kanske bäst ah låta bli att gå på kiten…
-
Har inget med Flexi att göra, men med egen design. Att spraya/eller måla kan förstöra duken om det är “fel” lösningsmedel i så det kan vara dumt. Bättre att skära ut loggor mm i duk som klistras.
Eller att låta fabriken ta ansvar: Det kostar 500kr att designa panelerna fritt på en Ozone..
Ett eget tryck kostar från 1000 kr och upp, beroende på hur många färger och hur heltäckande det är.
Leveranstid är normalt ca 4 veckor.Här är ett exempel från för några dagar sedan:
(här är det BARA panlelerna som ändrats) -
Oväntat att det skulle komma ett inlägg från Milkman eller Kaj(tech) när det gäller en annan modell av kites 😉
Ser fram emot att pröva ION 3 i veckan i Italien, även Ozone nya, Slingshot, Best med flera. Skall testa lite kites i tre dagar så får se vad de levererar.
(hoppas du tål detta nu Jens att jag säger nåt om ditt märke)
-
hahahaha thats funny shit…. cant blame Jens for trying… but I was in there with the subtle EH pun before him.
-
@Blackadder 453174 wrote:
Ta en sprejflaska bara, så kan du måla på va du vill! Ett handsprejat anarkist-a tex hade vart coolt.
Javafan, om man redan blivit anklagad för trådkapning så vore det ju dumt att göra Haze besviken.
Vill bara påpeka att jag tycker Flexifoil gör goa kites. Testade Atom förra året och gillade den skarpt.
Men här kommer mitt lilla bidrag till “designa din egen kite”…Om du vill ha ett fett Anarkist-A på din kite så är det ju bara att köpa en Caution Mayhem. Där får man det på köpet. :smirk:
På Flysurfers hemsida kan du kombinera ihop vilka färger du vill på en kite och sedan beställa den. Leveranstiden är ungefär 4-5 veckor.
Har ett par kunder som beställt rätt snygga kites.Gillar den svarta Psycho3’an med orange blixt (bifoagde bilden).
/Kaj(Tech)
-
Gött då har alla som brukar säga sitt om sitt eget märke skrivit här. Men skotten vann överlägset 😉
-
Puuh, skönt. Då kan jag gå och lägga mig ikväll utan att gjort någon besviken. :p
/Kaj(Tech)
-
Tycker jag… Om man vill kan väl starta ett eget märke? Då blir det ju den färgen som du vill ha 😉
-
@Milkman 453204 wrote:
Har inget med Flexi att göra, men med egen design. Att spraya/eller måla kan förstöra duken om det är “fel” lösningsmedel i så det kan vara dumt. Bättre att skära ut loggor mm i duk som klistras.
Eller att låta fabriken ta ansvar: Det kostar 500kr att designa panelerna fritt på en Ozone..
Ett eget tryck kostar från 1000 kr och upp, beroende på hur många färger och hur heltäckande det är.
Leveranstid är normalt ca 4 veckor.Här är ett exempel från för några dagar sedan:
(här är det BARA panlelerna som ändrats)Men denna kite ser ju lite snygg ut från Ozone, tycker att de har haft riktigt tråkiga färger och design i deras första tube kites.
Peter
-
Eller varför inte i en av standard färgerna som man själv får välja
.(atom 08)
Bara den ser okej ut sen bryr jag mig bara om prestandan och att den kan ta mycket skit. Efter ett tag så har man ändå koskit och jord på grejerna efter att ha launchat på södra näs eller torkelstorp.🙂
Logga in för att svara.