Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ION Claw Gloves 3/2 MM

• ION Claw Gloves 3/2 MM

Publicerad av filip81 på 7 december, 2011 vid 08:44

Någon som har erfarenhet av dessa handskar? Klarar de vintertemp?
    http://www.surf.se/product.php?id_product=300

Enligt Hans på Walléns så är det torrhandskar och att det inte är några problem att köra med dem på vintern.
    Jag har köpt dem men inte testat än så jag har ingen egen erarenhet. De känns ganska tunna och jag fryser rätt lätt om händerna, eventuellt en lätt förfrysningsskada från lumpen.

jmk svarade 13 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • pripps

Medlem
    7 december, 2011 vid 15:14

Dom är helt ok,så länge dom är täta och det inte är minusgrader !

• solomin

Medlem
    7 december, 2011 vid 17:34

Har dem och är nöjd, dock inte mycket annat att jämföra med.

Fattar inte vad du menar med torrhandskar, de släpper inte in vatten men man blir fuktig då de är lufttäta och det kan komma in vatten längs armen..

• filip81

Medlem
    8 december, 2011 vid 07:53

Tack för svaren.

Med torrhandskar syftade jag på att de inte släpper in vatten utifrån, men det kanske inte är den korrekta termen för det.

• jmk

Medlem
    8 december, 2011 vid 13:57

Själv har jag använt O´neil psykogloves 3mm de senaste vintrarna och är helnöjd. Så smidiga att det går att rigga med dom på

Tjipp

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ION Claw Gloves 3/2 MM

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.