Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Irland!
-
Irland!
Publicerad av tigger på 8 mars, 2006 vid 12:33Hej!
Har varit svårt att undgå basse å gängets Irland trip. Har haft lite planer på samma sak men e lite skeptisk till att få me grejerna iom att man bara får ha 20+8 kg. Någon som har åkt med dom å vet om de funkar?
Hur mycke har ni räknat me att de kostar allt som allt? Känns som om de inte behöver bli så himla mycke dyrare att dra till marocko, vilket är lite vindsäkrare kanske…
Surf on //Davie!
basse svarade 19 år sedan 4 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Tigger wrote:Hej!
Har varit svårt att undgå basse å gängets Irland trip. Har haft lite planer på samma sak men e lite skeptisk till att få me grejerna iom att man bara får ha 20+8 kg. Någon som har åkt med dom å vet om de funkar?
Hur mycke har ni räknat me att de kostar allt som allt? Känns som om de inte behöver bli så himla mycke dyrare att dra till marocko, vilket är lite vindsäkrare kanske…
Surf on //Davie!
Alltså man får ha 20+8 vanligt bagage +30 surfprylar som vi betalar extra för. Men 30 kg surf räcker inte så långt. Sele, stroppar, fenor, längre, dräkt osv. hamnar i vanligt bagage… Detta skall alltså räknas in i den vanliga packningen.
Ibland har vi checkat in två segel rullade i varandra som ett vanligt bagagate också.
/adde
-
Tigger wrote:Hej!
Surf on //Davie!
Du har nog fått det lite om bakfoten, vi har bokat in surfutr kostar 800 ToR SEK och då får vi ha med 32kg, sen 20 kg normalt bagage och 8 kg handbagage
Jag har räknat upp en budget på ~5000 för allt som allt 10dagar , men vi åker lite på lågsäsong så priserna går upp en del i april
Sen kommer man lätt att spränga budgeten med lite för många guiness men det får man räkna med 🙂 -
Vi kunde inte åka med RyanAir som vi tänkt för de kör inte till Irland just nu. De lägger om rutterna lite och börjar köra GBG-Dublin i April. Vi tar SAS från Köpenhamn istället. Där är det också 20+8 som gäller och €42 för ett surfpacket på max 30 kg. Detta är självklart förbokat.
Totalt……vet inte om jag vill räkna men….
Flyg: 1500 ToR
Frakt: 800 ToR
Bil (10 dagar): 1000
Boende: € 270 + el. Delat på 4. Alltså riktigt billigt att hyra hus denna perioden.
Det som tillkommer på detta är bensin, mat och dryck och hyra surfbräda om det inte blåser.Har jag glömt något Adde? Du brukar ju ha järnkoll.
Fyra å ½ utan mat å dryck kanske det slutar på.
-
He he… ca samma budget hos alla då.
Andreas bör observera att det är 30 kg som gäller enligt bekräftelsen jag har utskriven.
-
Haha, då e ja me!
800,- e ju inte värsta farliga, ja hittade en trip där flyget skulle gått på knappt 600,- så isåfall blir ju de bara 1400 +bil å boende å mat…
Verkar som om de blåser ganska bra där nu…
Å e de nån som e sugen på marocko en vecka så har apollo en sista minuten för 1200, men då måste man kunna sticka imon….lite sugen på att skippa sista tentan…
Tack för hjälpen //Davie!
-
Basse wrote:Andreas bör observera att det är 30 kg som gäller enligt bekräftelsen jag har utskriven.
Jaja jag vet, men jag lär ju vara den som har lättast bagage ändå 😉
Nya brädan var lätt, sitter och provar ut stropparna nu 🙂 -
Okej,
För de va ryan air som ja hittade en resa för 500,-
Någon som har flygt me dom å vet hur mycke de kostar extra me surfprylar hos dom?
Boendet lät ju superbra ju! e de långt till vattnet?
//davie!
-
Ryan tar 25 euro per väg så det är lite billigare
Stugan ligger hyffast nära stranden… -
Endy wrote:Basse wrote:Andreas bör observera att det är 30 kg som gäller enligt bekräftelsen jag har utskriven.
Jaja jag vet, men jag lär ju vara den som har lättast bagage ändå 😉
Nya brädan var lätt, sitter och provar ut stropparna nu 🙂5.8 väger min!
-
…men du är ju fetast Endy så det är väl inte mer än rätt att du har en lätt bräda!! hö hö….
Tigger… det kommer en reseberättelse med lite segeltest när vi kommit hem! Stay tuned!
Logga in för att svara.