Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Irland
-
Irland
Publicerad av Oregistrerad på 9 april, 2006 vid 13:16Jag åker till Dublin imorgon och stannar i tio dagar. Jag skall hälsa på en kompis i Dublin och tänkte passa på att ta mig ner till Brandon Bay. Jag har inga prylar med mig och har inte bestämt hur jag skall ta mig ner bil, buss eller flyg. Det är spontan resa men man är allt redo för vindsurf eller surf om möjligheten ges. Är det någon annan som är sugen på Irlands västkust under denna tid? Då skulle man kanske kunna hyra bil tillsammans etc. Mitt nummer är 0768-531059 Jag heter Kalle och 25 år gammal.
basse svarade 18 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Dr Masse mfl åker väl vid påsk om jag inte tar fel. Hör med dem om det skulle gå att hänga på.
Hyra grejjor kan du göra på Jamie Knox. Det ligger en bit ut på udden. Där kan du nog bo också. -
Den här clinicen som ges av någon på Irland, när är den och är den återkommande varje år? Den skulle ju göra det kul att ta en sväng över till Irland nästa år. Eller?
Vågsegling är det ju dåligt av i Sverige under våren vad jag vet.
-
Det låter grymt om det är några fler som ska dit. Hur kan jag nå den berömde dr Masse? Vilka datum har ni planerat att befinna er på Irland? Om ni kommer till Dublin och ska ta er till Brandon Bay så vore det sjysst om vi kunde ta sällskap. Jag har spanat in ett sjysst hostel men har ingen transport i nuläget..verkar som om lokaltrafiken inte är den bästa.
/Kalle (inläggets upphovsman)
mitt nummer: 0768531059
mail: k_norinder@hotmail.com -
Ah, surt att inte hitta transport! Vi landar på onsdag, men har endast en hyrbil som kommer att vara mer än överfull med prylar å folk… Hoppas du hittar över, prognosen ser faktiskt hygglig ut (skriver han för att inte skrämma iväg vädergudarna, märk väl).
Fasen vad jag längtar!
-
Här sitter jag och är avis!!
En liten resebeskrivelse kommer väl när ni kommer hem igen?
/ Calle -
Jodå, en fin reserapport skall jag nog snickra ihop. Sedan får vi se om vindgudarna är snälla (p-bots gudarna har nyss varit elaka, så det kanske jämnar ut sig… 🙂 och tillåter rapport av surf.
Uppskattade din rapport mycket, helt klart tungt vägande skäl till att vi nu far iväg!
(ps törs jag ens skriva detta… – kolla vindriktning och våghöjd på windguru nu på onsdag – torsdag – fredag när vi är där… )
-
Satt just och undrade hur ni hade det när ni var där. Skall försöka hinna läsa under eftermiddagen, måste ju jobba lite ibland 🙂
/ Calle -
Jahaja. Skulle aldrig ha skrivit det där om prognos. Man lär sig ALDRIG. Nu skrämde jag bort vindgudarna, rejält dessutom.
Det ser faktiskt bedrövligt ut för hela perioden när vi är där, högsta vindstyrka torsdag, fredag, lördag, söndag, måndag och tisdag är hela 6 sekundmeter. Sydväst. Klockan 22.00 på lördag. Då är det mörkt… Najs. Just nu känns det som om vi får glada om det bli någon segling överhuvudtaget.
Det j-iga med prognoser är att mycket vind blir aldrig rätt, men ingen vind brukar de faktiskt vara rättså träffsäkra på. Vi får hoppas på det omvända fenomenet denna gång (jomenvisst!).
Precis som vanligt. Bitter? Moi? Nejdå.
Skall nog packa ner fiskespöet och Trivial Pursuit. Roligt, roligt.
-
Glöm inte surfbrädan, blir superklina lines! ni får ju åtminstone swell och värme! Är det svag vind kan ni ju hyra jättevsurfbrädor och plocka vågor med. Finns det swell finns det hopp. I övrigt är det sjukt ödsligt men vackert.
-
surfbräda är packad å NU drar vi!
Ödsligt men vackert – är det Norrland vi åker till, månne?
Logga in för att svara.