Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Is & Snösurf › is
-
nä varken vind eller is va något att ha vid skälsåker, bara massa snö +20cm
så vi åkte till rastaholm på ekerö istl och där var det mycket fin is på stora ytor med bara 3cm torrsnö på
skulle va bra imorrn om inte värtan levererar… -
Jag gjorde samma iaktagelse inne på Mälaren vid Lambarudd. Jag kollade inte tjockleken men isen var riktigt fin med bara någon cm snö. Intressant att höra om någon varit vid Väran i dag och sett hur mycket snö det kom under kvällen. Mälaren är ju faktiskt ett bra alternativ men det går kanske inte att flytta cupen i sista sekund.
-
stora värtan idag [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=qTtqybMyOM8″]Ice skating in deep snow – YouTube[/ame]
glöm inte snölåsen på byxorna… -
Mården;680967 wrote:nä varken vind eller is va något att ha vid skälsåker, bara massa snö +20cm
så vi åkte till rastaholm på ekerö istl och där var det mycket fin is på stora ytor med bara 3cm torrsnö på
skulle va bra imorrn om inte värtan levererar…Ja, Rastaholm var riktigt fint… förutom vinden då.
Fick också tillfälle att klämma (och glida) lite på Mårdens senaste skapelse. Jäklar vilken bräda!! Nytänk, uppfinningsrikedom, har aldrig sett något liknande. Att du till och med byggt trucken själv, Mården… imponerande! Känns riktigt genomtänkt, tror du kommer gå ruggigt fort på den.
-
Det blir på på stora värtan imorgon, verkar vara shysst is och puder på så det borde funka rätt bra.
Riktigt kallt på morgonen och sen sydvästvindar och ökar framåt dagen och lite varmare på dagen men man bör ha mycket kläderBicless
-
åkte ut till rasta efter matchen idag och kom dit vid 16,00 och det var också bra…
inne vid land var det ca 3cm snö men några hundra meter ut var det nyare is på ett område av ca400m med bara lite frostflingor på isen det var nån spricka som blöt ner snön där det fanns sån med det gick bra att köra över.
svårt att uppskata vinden på isen men det blåste lagom ca 10 i byarna ser det ut som på viva…jag gissade på 8 -
Grattis Mården till Din hembyggen! Den ena vann iscupen och den andra nära 35 knop i 8-10 m/s. Jag antar att gipparna satt rejält bra med Alphan på dryga 23. Har Du koll på vad toppgubbarna har för tider på Alpharacen?
På Värtan bromsade nog snön litegrann. Jag vet inte vad Trimmarn hade men 4-medars gick runt 26 knop som bäst. De olika brädorna verkade rätt likvärdiga vad gäller farter på slör.
-
Issurf sönd. Verkar bli NV vind så alt som Rasta,Lövsta och Görveln kanske funkar nån som ska ut och köra.?
. -
jo hade tänkt söndag ,men nu vräker snön ner o förstör igen….
-
Precis landat på Arlanda och kunde från luften konstatera att Gröväln är bitvis helt snöfri speciellt södra delen.
Sent from my ST17i using Tapatalk
-
Ser bra ut på sönd. V-NV.Har lite nya setuper på brädorna som måste testas
Har plats i bilen ifall det blir nån längre tur.
0708865010
Logga in för att svara.