• radius

Medlem
    2 mars, 2012 vid 21:26

Muskö var magiskt idag. Knallhård is trots dagsmeja. Tog personbästa med råge precis som Herr P: ) Janne med Isabella körde 100,8 km/h.

trimmarn;682749 wrote:
  • lordan33

Medlem
    2 mars, 2012 vid 21:31

Ska ni köra vid Muskö imorgon?
    Vart på Muskö “går man på”?

• marden

Medlem
    2 mars, 2012 vid 21:37
    Bicless;682755 wrote:

Vart var det ifrån ??
    Såg ut att ha riktigt grymma brädor

• herr-pelegrin

Medlem
    2 mars, 2012 vid 21:58

Lordan – Välkomna till Muskö, lördagen den 3:e mars.

Nu när iscupen blev inställd så har Ni ett alternativ med friåkning på lördag. Horsfjärden bjuder på kanonfin is med långa repor mitt på fjärden. Det blir enligt SMHI 6 m/s nordlig vind.

Åk till Mickrums Brygga: Nynäsvägen söderut, sväng av vä mot Muskö, kör genom tunneln och fortsätt 5-6 km, vid ett fyrvägskors mitt på ett fält tar Ni vä och efter ca 1 km är Ni framme vid Sjökrogen. Parkering finns tv innan byggnaden. Ni går bäst ut på isen från den vänstra träbryggan vä om bensinmacken.

Kryssa ut ur viken och kör ute på fjärden. Inne i viken finns ett parti med lite raspig överis och där kan Ni ta det lite lungt.

• herr-pelegrin

Medlem
    2 mars, 2012 vid 22:03

Radius – Jag såg att 5 x 10 s inte var så hög som displayen visade i dag men jag antar att Du är helt nöjd med toppfarten. Inte illa att putsa pb med dryga 12 knop.

• kinabalu

Medlem
    2 mars, 2012 vid 23:05
    Mården;682754 wrote:
    Var var du Kinabula ?

Jag åkte till Muskö efter jobbet, men kom dit försent. Vinden hade hunnit lägga sig. Fick i alla fall uppleva den finaste is jag någonsin sett!

• trimmarn

Medlem
    3 mars, 2012 vid 06:11

Kinetic: Drevan var stenhårt men knagglig. Men det var en nödlösning jag och freddan körde 7-10 innan jobb. Vart tänkte du åka idag?

Kinabalu; Blir det muskö idag? Jag hoppas på att kunna åka hemifrån ca 9.

• vindsokaren

Medlem
    3 mars, 2012 vid 08:04

På väg dit.

• radius

Medlem
    3 mars, 2012 vid 17:23

Grymt nöjd. Kul att nya truckarna och seglet fungerade så bra, full kontroll trots att jag var duktigt överriggad. Nautisk mil en bit över 30, man kan få gåshud för mindre. Hoppas att ni hade en riktigt bra dag idag. Va inte ens ide att ställa frågan på hemmaplan…

Herr Pelegrin;682765 wrote:
    Radius – Jag såg att 5 x 10 s inte var så hög som displayen visade i dag men jag antar att Du är helt nöjd med toppfarten. Inte illa att putsa pb med dryga 12 knop.
  • kinetic

Medlem
    3 mars, 2012 vid 17:38

Muskö/Mickrum va fint idag. Beskedlig vind men fin is. Vågade ut mig rätt långt i viken, kom upp i bäst som 27 knop på 10sek (27.8 i topp) o det är jag nöjd med då vinden var kanske 5-6m/s i byarna som mest. Den som var snabbast hade runt 30 knop på 10 sek så såååå långt efter var jag inte :grin:. Det kördes mest med 4-medars, men det fanns även 2 Pirater, en KiteWing samt en isjakt. Kan bli fina vindar kommande vecka o säkert nya PB för den som kan! 😀

• herr-pelegrin

Medlem
    3 mars, 2012 vid 18:00

+ Att så många anslöt till Muskö!
    + Att isen var blank som attan och höll över hela fjärden!
    + Att solen strålade hela dagen!
    + Att vi troligen fick fick riktigt bra filmer under dagen!
    + Att Trimmarn som vanligt var snabbast!
    + Att Surfspots och Vindsökarns brädor är minst lika kul att köra som Hiberna!

– (STORT MINUS) – Att Mattias fick en rejäl skada i axeln!
    – Att isen var lite för hård så 4-medars fick ta det easy och mesa genom gipparna!
    – Att folk på plats, precis som i går, blev medvetna om att isen är hård när man går “i backen”!
    – Att vinden kunde brallat lite mer än ca 5 m/s.
    – Att bulten till trucken på brädan (min Hiberna) gick av men men + Att kameran höll när den for i isen!

För de som vill ha kontakt med Janne som filmade så går Ni in på Flimmer.se!

• trimmarn

Medlem
    3 mars, 2012 vid 18:24

Jag hade årets bästa dag idag. Riktigt fin is och sol bra temp. Jag körde 8.4! stort men ändå skönt att ha ngt att hänga i. Jag har grym träningsvärk i rygg å armar. Tur att det inte ska blåsa i morgon..

• kinetic

Medlem
    3 mars, 2012 vid 18:36

Håller med Trimmarn. Var bra is och “varmt” idag. Min bästa dag nånsin.

• herr-pelegrin

Medlem
    3 mars, 2012 vid 19:28

Kul att höra Mina Herrar att Ni uppskattar när Muskö levererar!

Jag hade kontakt med ett isproffs i Uppsala i dag (Surfen) och vi kom då in lite på trim på is i lättvind. Jag fick då klart för mig att jag dragit för mycket uthal i lättvind. Min tanke var is = mycket uthal men Surfen menade att man helt tappar draget även på is om man skotar för slätt. Det kan vara en (men inte alla) orsaker till att det kändes som om jag stod still när Trimmarn svischade förbi på blankisen. Hoppas Jannes filmer blev bra idag!

• trimmarn

Medlem
    3 mars, 2012 vid 19:34

Jag körde faktiskt mindre uthal än vanligt men ingen del av seglet tog i bommen så egentligen ganska platt.
    8.4 gjorde att jag hade fullt tryck hela tiden.

Sida 23 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.