Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Is & Snösurf › is
-
Härligt med lite optimism från Uppsala. Det kan behövas när så mycket is ligger under snö och vikens vatten nedanför huset skvalpar oförtrutligt. Dags för blankis på Ekoln och Horsan!
-
Hörde att det kördes på isarna i Eskiltuna idag och det gick bra och endast 5cm snö på isen.
Dom kör nog imorrn också. -
Låter perfekt. Jag kan kanske komma ifrån på Annandagen eller senare. Bra om Du är uppdaterad på läget i E-tuna så hörs vi.
-
Har nån koll på isarna? Borde ha stöpt ner en hel del…I skåne såg isen på Oppmannasjön riktigt bra ut, så gott som helt nerstöpt…Lite kyla på detta o det blir kanon :)!
-
I södra skärgården har den mesta snön smällt på isbelagda vikar och småsjöar. I dag, torsdag, var dock det övre islagret för mjukt (1-2 cm) men det kan räcka med en kall natt för att det ska fungera. Jag var inte kollat tjockleken men på sjöarna borde det räcka. Det kan ju dock vara bra att kolla (!!!).
-
Nice ! kan inte åka imorrn men på lörd hoppas jag bege mot is nånstans i sverige
-
Kan nog bli en sväng hemmavid om det finns vind och is imorgon ?
-
Har varit nere o skrinnat lite på sjön . Och isen ligger stabil om än ganska ojämn
Så snart kaffet är drucket så kör vi -
Liten is rapport då jag “rekade”: Ältasjön är rätt knagglig men relativt genomstöpt, dock större partier med snö, oklart hur hårda dessa är. Min bedömning är att ytan är alltför knögglig för fler-medesbrädorna. Kör man Pirat lär det inte vara några problem. Har ej koll på istjockleken men det fanns borrhål på några ställen där jag uppskattar isens tjocklek till mellan 10-15cm. Isen KÄNDES “säker”.
Drevviken såg mycket bra ut, nästan helt nerstöpt med vad som såg ut att vara mindre partier med tunn fastfrusen snö. Is tjockleken har jag ingen koll på.Slutsats: Drevviken är för tillfället den sjö som har bäst förhållanden.
-
skönt ,blev en heldag på isen i fint väder -2 sol och en stark byig vnv vind
vi körde hemma hos mig på övfre drevan där det är lite smalt .
isen var stabil ,men ganska ojämn liksom vinden , det gick ju bra med fyrmedars drygt 30kn utan att satsa fullt ut men hade även ner jakten som det var roligare förutsättningar för idag
-
Kikade på dreviken från kumlabadet och den såg riktigt fin ut. Har ingen bild men en fyrmedars bör inte ha några problem att köra på den isen.
Logga in för att svara.