Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Is & Snösurf › is
-
Israpport Muskö:
Bruket; blankis 9 cm men underfrätt på flera ställen, riskabelt!
Horsfjärden blankis 12 cm isränna på fastlandssidan bred spricka på Muskösidan i övrigt perfekt!
Skridskor lördag seglar troligtvis söndag om vinden tillåter. -
Jan: Tack för rapporten! Vi får hoppas att monsterkylan återvänder så Muskö blir “säkert” igen:)
-
Kan bidraga med en liten rapport ifrån norra vänern då jag rekade lite med långfärdsskridskorna idag; Solsken och nära nog perfekt is men ingen j…kla vind i sikte!
-
Illa får hoppas att det kommer nån sekundmeter mer imorrn i Stockholm
Provar erstaviken från 9.30 imorrn (strandbadet) -
Idag måndag, körde vi 4.5-50 överriggat i Uppsala på Ekoln.
Ökande efter lunch… -
Grymt kört Mården dessutom nästan 28 på Alphan det måste väl vara nära toppligan.
-
Bra kört Mården! Hoppas det blir snö-förhållanden till helgen så jag kan testa hur nya brädan greppar i snö. På is funkar den kanske till o med ännu bättre då boxen har annan vinkel relativt isen vilket göra att man kan ha gynsammare vinkel mot isen OCH högre fena, det var iaf så det såg ut när jag jämförde de 2 olika varianterna jag har hemma. De nya stålkanterna kommer iaf inte greppa sämre, sen är frågan hur den svänger, bättre eller sämre*haha*. Det är redan inplanerat en “uberspeed” fena som är extra låg så man får riktigt flack vinkel mot isen så friktionen blir minimal, nåt för Pedro kanske:)?
-
synd att @ rankingen är ofullständig och helt fel på gp3s .
både ettan totalt och i brädklassen(tvåan också ) är helt uppenbart fel
annars leder jag nog både totalt med bellan och i brädklassen om den vore rätt ……) -
annars höjde richard jenkins ribban rejält på gp3s idag 🙂 🙂
-
Ja och för flera år sen . Han kämpade länge med en is variant också
Sök på greenbird -
Mården – Snygga tider! Alphan var ju grym! Jag var på Cap Verde en vecka o missade de fina isarna men fick en bild från Janne i helgen.
Har det blåst något, frånsett måndagen som tydligen var något alldeles extra?
-
Abstinens – har någon ett förslag på plogad bana? Det har kommit 1-2 dm på Muskö o lär komma mer.
Logga in för att svara.