Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Is & Snösurf › is
-
Kul med hela Stockholmseliten på plats (mig själv icke inräknad)!!! Entusiaster på knögglig is men det var ju inga problem att korsa Horsan. Janne o jag kör i morgon igen. Matsäck kan vara ok att ha i ryggan.
-
Bra gäng även på söndag med fyra man ur team “Mårdboard”, Radius och Janne som körde två race. Hyfsat jämn vind, lite mer drag än lördagen och sol. Isen dög även för fyramedars.
-
Tiden räckte inte för ngn längre utflykt men fick 1 1/2 timme på drevan. Med kiten dock snuddade nästan 30.
peder -
Ja tack för igår. Härlig åkning trots att isen var mer än lovligt ojämn på sina ställen. Fick en del helt okej Race bilder, kommer upp under veckan: ) Mäktigt att möta upp Janne och Pelegrin från muskösidan mitt på fjärden: )
-
Tack själv! Alltid trevligt att träffa det här gänget och nu var det ju två nykomlingar som körde bra på Mårdboard! Kul med bilder framöver! Janne o jag sa just det att det är en häftig feeling att dra på kilometrarna över Horsan på några minuter. Bara en sådan sak som att kunna höjda så otroligt mycket bättre än på en windsurfingbräda gör att man lätt tar sig dit man vill. I söndagens jämna vind spelade inte knögglet så stor roll. (Min hastigt hopsatta konstruktion klarade dagen frånsett att en styrvinkel för bakmeden ramlade av någonstans.)
-
Härligt att det körs lite här o där. kom aldrig loss i helgen men
Nästa helg ska jag köra nånstans. -
Jag är så desperat nu på blankis, så jag funderar på att hyra en besindriven vattenpump, borra ett gäng hål i isen och spola upp en speedränna uppe på knagglet… Skulle det vara genomförbart?
-
@Mården 707965 wrote:
Jag är så desperat nu på blankis, så jag funderar på att hyra en besindriven vattenpump, borra ett gäng hål i isen och spola upp en speedränna uppe på knagglet… Skulle det vara genomförbart?
Har tänkt precis samma tanke, visst borde det gå om man har tid/ork kanske en sån räcker? -> http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Bevattning-och-Pump/Bensindriven-vattenpump-25-hp-17941/
/F
-
Och så en fet borr till de 500 hål som behövs…;) la ner för att jag ins
-
Och en riktigt vass isborr till de 1000 hålen…;) la ner för jag insåg att min fritid inte räcker till för att göra en tillräckligt stor bana…
-
Nu är du negativ. 25m slang ger 50 m mellan hålen 10 hål så har du en 500m bana..
Undra hur länge vattnet måste ligga för att frysa o inte bara bli sörja?
Annars ligger det 1cm is i Björkvik igen och bruket brukar lägga sig snabbare och vinden kommer på söndag, kan bli grymt.. -
Tänkte oxå på bruket…Kylan finns iaf. Bara det inte blåser innan isen blivit tjock nog…O att vi slipper nåt större snöfall. http://www.llk.se/iskunskap/dok/isprediktor_intro.htm
-
Vore intressant med en rapport från Herr P om isen lagt sig (igen!) vid Bruket? Isf kan den med en del tur växa till omkring 12-14cm till på söndag, om man får tro “isprediktorn” (räknade på -1,60%,60%,2m/s) om vi slipper få snö på isen för då är det kört…
-
@Mården 707980 wrote:
Nu är du negativ. 25m slang ger 50 m mellan hålen 10 hål så har du en 500m bana..
Undra hur länge vattnet måste ligga för att frysa o inte bara bli sörja?
Annars ligger det 1cm is i Björkvik igen och bruket brukar lägga sig snabbare och vinden kommer på söndag, kan bli grymt..Ja kanske lite väl negativ, men har fortfarande tar det en del tid och känns lite meckigt… Kanske en homeboni och en fyrhjuling?
http://hemma-plan.blogspot.se/p/spolning-av-isen_03.html?m=1
Logga in för att svara.