Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Is & Snösurf › is
-
Torsdag ser ut som onsdag. Det svajar lite i talltopparna och bör vara tillräckligt.
Tillägg – torsdag var som onsdag och det räckte. Blev de något åka av vid Bjökvik?
-
Påsk morgonen börjar bra med 2timmar 5.2 segling på sjön mjörn vid Alingsås!
-
Glad Påsk Robusurf! Inte alltid man har både vind och is till påsk. Långfredagen bjöd på 4 timmar med fullt drag i 6.0 och slalombana tillsamans med isjakterna. Några m/s mer än onsdag o torsdag men med lika härligt jämt drag. Jag har inte kollat hur mycket det blåste men de som körde på blankis i dag borde ha haft möjlighet till fina farter.
-
Det blev lite mer vind efter lunch! Tjejen klarade av att köra några vändor med riktigt bra fart, tror att det är lättare att lära sig hantera segel på isen än vattnet.
-
Cross-off nordost, då blir det plattvatten.
Det kommer att gå fort! -
@Herr Pelegrin 708632 wrote:
Glad Påsk Robusurf! Inte alltid man har både vind och is till påsk. Långfredagen bjöd på 4 timmar med fullt drag i 6.0 och slalombana tillsamans med isjakterna. Några m/s mer än onsdag o torsdag men med lika härligt jämt drag. Jag har inte kollat hur mycket det blåste men de som körde på blankis i dag borde ha haft möjlighet till fina farter.
Körde kite med snowboard idag mellan 10-16 och efter lunch hade vi nog 7ms .bra drag vart det efter lunch.Dom som åkte till Björkvik till den blanka isen borde haft bra farter fick nog bara 23knop med kiten
Men det var en annan kille som fick 31knop top. -
Jag missade fredagen men är på resten av helgen. Vindsökarn kör du kite idag oxo?
-
Ska du inte speeda i Björkvik med dom andra grabbarna?
Fullt upp med annat idag men om du ska köra kite så var underlaget bra dock lite isfläckar här och där. -
D blev speedrännan i Björkvik för mig oxo. Mården var snabbast, grattis till PB. Grattis till Kinabalu som oxo satte PB.
Peder -
tackar .
jag får gratta alla som var där idag , alla var vinnare som fick en grym dag på isen -
STORT GRATTIS Mården och Trimmarn till grymma farter. Det måste varit sjukt bra is när det ändå inte blåste så mycket!
Hur långa repor hade ni?
Såg att Du Mården hade alpha på dryga 25. Vad var farten nere i som lägst vid gippen? Vad tippar Du är högsta fart man kan gå in i gippen med Din tremedars? -
Fråga kinabalu istl ,han satte “världsrekord” idag med 28 +
Men in kan väl gå så fort man kan på halvvind 35 ca? O lägsta ca 20 självklart beroende på hur mycket det blåser samt hur tajt hipp man gör… -
Mården,Anders o peder ni är ju inte mänskliga hur mycket blåste det och vilka “småsegel” kördes?
Logga in för att svara.