• herr-pelegrin

Medlem
    30 mars, 2013 vid 20:26

Anders – jag såg Dina farter och alphan 0,05 från WR! Snyggt kört! Ingen tillfällighet att Du prickar alla gippar då Du tävlar. Det måste bli WISSA för Dig nästa år!

• marden

Medlem
    30 mars, 2013 vid 20:32

Nu är det så att 1 o 3 är uppenbart felaktigta på @ listan… Så grattis Anders här också

• marden

Medlem
    30 mars, 2013 vid 20:33

Stavfnäs hade 9 -13 när vi var där tror jag och det användes 5.0-6.2

• trimmarn

Medlem
    30 mars, 2013 vid 21:15

Nästa gång ska jag ge camberna en chans till.

• billie

Medlem
    31 mars, 2013 vid 08:34

Jag måste bara få dela med mig av vad killarna höll på med i Ljungskileviken på påskaftonen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bW5lMirecks

Läs hela http://bfcsurf.se/

• ripper_70

Medlem
    31 mars, 2013 vid 11:35

Får skylla mina dåliga 44.12 i topp på att jag körde sönder seglet i första repan och sen körde med ett 15 cm jack i monofilmen… Nästa gång skall jag prova med ett helt segel…;)
    /F

• marden

Medlem
    31 mars, 2013 vid 16:04

Mycke nästa gång nu… Jag ska ha vassa frammedar så det går att gippa.
    Hoppas bara det kommer en riktig vårvind innan isarna försvinner för iår, och inte bara en fisig 10-13 blåst.utan en kraftig kuling så man får rigga lillseglet..

• herr-pelegrin

Medlem
    31 mars, 2013 vid 17:29

Tveksamt om grabbarna verkligen är så besvikna trots allt. Fisvind var det däremot på påskdagen som lämpade sig bättre för laminering av tremedars 2014

• trimmarn

Medlem
    31 mars, 2013 vid 19:25

Jag är absolut inte besviken. Men jag har tidigare dissat cambersegel men jag känner mig överbevisad efter gårdagen. Hoppas på ett par bra dagar till.

• ripper_70

Medlem
    31 mars, 2013 vid 19:38

Jag är iaf inte bara besviken… kanske lite bitter oxå…;)
    Håller iaf med Peder om att nästa segel för speed blir med camber, någon som har ett vettigt 5.5-5.7 till salu?

/F

• kinetic

Medlem
    31 mars, 2013 vid 19:58

Oj…Jäklar va fort ni kört! Grymt Mården, liiiite till så puttar du ner Jaffa Brun från toppen :). Hur är isen i Björkvik egentligen, är den att lita på? Jag vill inte gå igenom en gång till…

Pellegrin: Horsan e väl rätt “tjock” än?

Trimmarn: Känns som att 46-47 knop börjar bli skåpmat*haha*. Mården är ju snabb på vatten med, tror han har haft typ 40 i topp. Har för mig att jag brukar ligga runt 5 knop efter Mården på vatten, o det är väl nåt liknande på is. I ditt fall är du ju klart nämare på is än på vatten? Din snabbaste topp var ju “bara” en dryg knop efter Mårdens topp, den knopen kan kanske fixas med ett snabbare segel, eller inte. Jag är säker på att du kommer drämma till med en uber-speed igen, det är bara en tidsfråga :). Det gäller nog att hitta rätt trim precis som på vatten, o då inte bara segeltrim utan var mastfoten skall vara oxå. 50 knop ryker i år om det blir vind i veckan är min gissning, sen om det blir du, Mården eller Freddan/Kinabalu (dark horses!) återstår att se 🙂

Har du brädideer så kan vi spåna, F är bra sugen på att utveckla brädan o jag kommer få prototyper även nästa år, o vem kan vara en bättre testare än du :)? Gäller bara o tänka ut nåt bra. :). Min senaste ide är en 15 cm bredare bräda, med kanal/konkav i mitten o rätt kraftigt uppvinklade kanter i aktern för att kunna “banka” mer. Lutar åt att man får sätta nån “mini fena” på undersidan längst ut som tar i när man svänger. Som sagt det spånas en hel del lite varstans.

• marden

Medlem
    31 mars, 2013 vid 20:00

Ja, helt nöjd blir man nog aldrig med en session, även om det var nära nu. Men lite mera vind, på större slätare is, med mindre segel, o vassare frammedar hade inte skadat :tongue:

• marden

Medlem
    31 mars, 2013 vid 20:04

Finns nästan hur många speedsegel som helst runt 5,5 till salu bland speedseglarna och priset är offast därefter…
    Bara att välja ett efter vad du har för master..

• kinetic

Medlem
    31 mars, 2013 vid 20:06
  • vindsokaren

Medlem
    31 mars, 2013 vid 21:49

Kanske ännu mindre skulle funka
    Finns ju dom som kör cambrat under 5.0.

Sida 49 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.