• vindsokaren

Medlem
    2 april, 2013 vid 21:37

Känns som det är min tur att ta personbästa hoppas på vind och is i helgen.

• marden

Medlem
    4 april, 2013 vid 15:32

@Mården 708811 wrote:

Nu börjar jakten på is till på fre-söndag…
    Ska isen vid Björkvik ligga kvar?
    Ska någon ny yta bli snöfri?
    Stora frågor som kräver svar!

Jag är ute vid Björkvik och isen finns kvar, inte lika fin i ytan så mina nyslipade medar är nog i vassaste laget… Men tror på byvind på 10 och 40 kn imorgon..

• vindsokaren

Medlem
    4 april, 2013 vid 17:40

När kör du imorrn? ska försöka köra.

• marden

Medlem
    4 april, 2013 vid 17:48

Är nog där till 12..

• vindsokaren

Medlem
    4 april, 2013 vid 20:04

På plats kl:2 hoppas isen inte har mjuknat för mycket.

• robosurf

Medlem
    5 april, 2013 vid 16:38

Hur var det på Björkvik? Går det att köra på lördag eller är Söderby brygga ett bättre alternativ.

• herr-pelegrin

Medlem
    5 april, 2013 vid 18:50

Mården körde 40 vid Björkvik o jag rasslade fram i 25 på Horsan. Iskvaliteten är nog inte ens jämförbar. Det går att köra på Horsan men håll Er till Björkvik om Ni vill ha bra förhållanden. För Pirate och de som inte har extremt låga medar så går det dock att tvärsa Horsan. Isen är tjock och håller. Snön har sjunkit ihop lite sen helgen. Åk iväg på morgonen var Ni än kör för isen mjuknar på eftermiddagen!

• marden

Medlem
    5 april, 2013 vid 20:31

Finns lite is kvar vid Björkvik, den är 9-13 cm och håller sig förvånadsvårt bra i solen. Men den minskar hela tiden i frånlandsvinden då små isflak hela tiden lossnar och flyter iväg ut på nämdefjärden. Ytorna där det gick fort förra helgen finns knappt kvar, men än finns det några km2 kvar. Snöhögarna har mjuknat och sjunkit ihop också.. Imorgon verkar det bli klent med vind och trångt på parkeringen bland alla benåkare..

• herr-pelegrin

Medlem
    6 april, 2013 vid 08:42

Lördag – Bleke so far, kl 10.30.

• herr-pelegrin

Medlem
    6 april, 2013 vid 12:31

Lördag – För optimister meddelas att det svajar lite försiktigt i talltopparna kl 14.30. Janne kör nu i runt 3 m/s och isen är rätt ok efter relativt kall fm.

• herr-pelegrin

Medlem
    6 april, 2013 vid 18:23

Nu inleds avslutningen på säsongen. Det händer saker med isen. Den mjuknar på eftermiddagen, lite mörkare partier uppstår, sprickorna breddas och isen anfrätts underifrån.
    Runt bryggor ser man vatten. Blir det vind i morgon, söndag, kan det bli min sista dag för säsongen.

• bicless

Medlem
    6 april, 2013 vid 20:29

Ja men snart din första dag för vatten på säsongen. Det blir ju knappt nån mellanperiod som för om åren. Surf året runt 🙂

• ripper_70

Medlem
    7 april, 2013 vid 18:03

Söderby brygga 3 timmar på isen 7.5 med myspysdrag i solskenet, inte illa för att vara April 🙂

Lagom tills man blev överriggad hade GPS fått slut på batteri, men tippar på dryga 30 på den mjuka isen (hade närmare 29 innan den dog…)
    /F

• herr-pelegrin

Medlem
    7 april, 2013 vid 18:20

Din Pirate gick ju stundtals snabbare än isjakten såg jag från andra sidan. Inte illa! Min truck pajade precis när ovädret och vinden kom så det var bara att kliva av.

• marden

Medlem
    7 april, 2013 vid 18:50

Vilken vind? Mårdboards var på Värtan och dominera där Anders vann me 20kn 🙂 …

Sida 51 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.