• trasurf

Medlem
    13 januari, 2012 vid 21:45
  • vindsokaren

Medlem
    13 januari, 2012 vid 22:47

Pelegrin:kul att du fick vind till slut.
    Hur gick det med speed medarna ?

• herr-pelegrin

Medlem
    13 januari, 2012 vid 22:49

Mården – Det var nog dryga 15 m/s då jag la av. Kul för en icke-speedare att spräcka 30-vallen. Ni hade ju bra farter med tanke på att det ändå var byigt och att det inte drog på i hela sträckan.

Kinetic – Jag har mailat Dig. Om jag åker till Älta tar jag med Piraten.

Träsurf – Säg åt mig att hissa ned brallan nästa gång!

• herr-pelegrin

Medlem
    13 januari, 2012 vid 22:57

Vindsökarn – Det som utmärkte speedmedarna var greppet. De bet otroligt bra. Samtidigt var både is- och vindförhållanden så bra att det hade gått att blåsa på med det mesta. Lite kul var det att komma över 30 med 4.5 kvm. Sista repan fegade jag. Mot slutet hade det gått att köra snabbare. Som vanligt rör det sig mest om mod och att inte fundera hur man ska få stopp på ekipaget. Med stigande ålder tänker mandock inte riktigt så….

Har Du möjlighet att köra på Älta i helgen så blir Du inte besviken!

• tsss

Medlem
    13 januari, 2012 vid 23:23

Det ser ut som Vindsökaren!

hälsn Tomas

• radius

Medlem
    14 januari, 2012 vid 08:35

Ser otroligt bra ut i trädtopparna och ett antal minusgrader inatt borde ha gjort susen: )

Vikingarännet har en sida med israpporter på sträckan Sigtuna – Stockholm. Uppdateras två gånger i veckan.

Ha en grym dag ute på isarna: )

boardtests.com

• trimmarn

Medlem
    14 januari, 2012 vid 14:49

Det var bra tryck på ältasjön idag oxo. Många isbrädor och kitewings ute. Skön lördag 🙂

• herr-pelegrin

Medlem
    14 januari, 2012 vid 15:00

Trimmarn – Vad kom Du upp i?

• trimmarn

Medlem
    14 januari, 2012 vid 15:45
  • herr-pelegrin

Medlem
    14 januari, 2012 vid 18:37

Trimmarn – Om jag uppfattar det rätt så blev resultaten från Ältasjön att Du är fyra o Mården femma i världen på 5 x 10 s. Det är väl “helt ok” på den relativt korta körsträckan! Har Du kollat 2 s och hur Du ligger till mot kanadicken? Du var ju uppe i dryga 41?

• kinetic

Medlem
    14 januari, 2012 vid 18:45

Pelegrin: Jeffrey Brown är snabbast i år med “bräda”, än så länge. I den totala rankingen så ingår alla typer av “isfarkoster”, även isjakter. Så här ser det ut för tillfället: http://www.gps-icesailing.com/default.aspx?mnu=rankings&Year=2012&Tab=0&Gender=0&WeightClass=0&AgeClass=0&OverAllClass=3&SpeedType=0

• herr-pelegrin

Medlem
    14 januari, 2012 vid 19:02

Ja, jag såg det. Isjakt verkar heta ice-boat och dessa får ju räknas bort. Tror Du att holländarna mår dåligt nu? Kanske läge för att i Stockholm skapa “is-turism” för eruoper som gillar windsurfing på is?

• kinetic

Medlem
    14 januari, 2012 vid 19:12

Tveksamt om det blir is i Holland i år…Men de har några riktiga raketer, seglare som presterar liknande farter på vatten som på is…Jag tror inte de mår speciellt dåligt, de har säkert en “varm vinter” i år vilket betyder att de kan surfa i vattnet hela året… Å andra sidan vore det kul om de kom upp hit o gav järnet, men inte på Ältasjön den sjön är allt för liten för att det skall funka, då med tanke på säkerheten. 10-15 galet “speedande” seglare kan gå riktigt illa, nej då behöver man större ytor, typ som förra året ute på Mysingen, men vad vet jag jag vågade mig aldrig ut dit*haha*

• trimmarn

Medlem
    14 januari, 2012 vid 19:31

Det är ju svårt att få bra 10sekundare på en så kort sträcka. jag hade tex 41.05 2s och 37.5 10s samma repa. Ganska stor skillnad tycker jag.

• trimmarn

Medlem
    14 januari, 2012 vid 19:38

Jeff B körde på Otter pond som är lika liten som ältasjön..

Sida 7 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.