Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter is-sasongen borjar snart!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2002 vid 15:18

Feg… Jo jag hade sånt jä… flyt så jag fick köpa den bräda som Åke på Helgasjön hade. Han hade köpt en till sej själv med tyckte att man slog sej för mycket så han vill bli av med den eftersom han inte skulle använda den mer. Jag fick köpa den för 1500 och den är som helt ny. Dom säljs av ett företag i Usa och du kan kolla på den här sidan
    http://www.freeskateusa.com (sidan ligger dock nere temporärt).
    Dom är dock ganska dyra som nya tyvärr runt en 8-9000:- Fast jag har sett att en del annoserar ut begagnade.
    //Nicklas

• boman

Medlem
    21 december, 2002 vid 14:46

Hallå Feg
    Du kanske har köpt på dig massa prylar till ditt bygge? om inte så har jag en is-bräda att sälja i slutet på januari.
    hör av dig om du är intresserad.

fredrik.boman@swipnet.se
    eller ring 0736266189

• feg

Medlem
    21 december, 2002 vid 17:27

tjena
    Mina planer på eget bygge ligger kvar. Så, nej, jag känner inget sug att köpan nåt i slutet av januari.
    Om jag inte lyckas att fixa till nåt nu själv kanske ett sug uppstår senare men då hör jag kanske av mig.
    Tackar ändå för erbjudandet.

Men nu när jag ändå har dig på tråden så måste jag fråga igen. Har du gjort dina medar själv? Om så är fallet hur gjorde du vid slipning av medarna, använde nån slags jig, sköt från höften, eller vad?

/feg

• boman

Medlem
    22 december, 2002 vid 08:21

Tja!
    Jag slipade dom för hand i en bandslip, mycket enkelt. Har men inte tillgång till en sådan så får man ta en vanlig sliprondell. Finjusteringarna tar man för hand med en fil och ett bryne, ett skruvstäd är nog ett måste för att spänna fast meden i under slipning, (men absolut inte en hel smedja.)

gör som du själv skrev i tidigare inlägg slipa en sida 45 grader och sedan den andra 45 grader..

Det var länge sedan det var så här bra isar innan jul. snart funkar det ute skärgården.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2003 vid 22:47

hej Stickan
    Har du nån beskrivning på din kompis snabba bygge som man kunde skåda via en länk som du lagt in i ett svar. Jag menar alltså “kälken” med långa medar och inga trucks som var klockad för 91 km/h

• stickan

Medlem
    15 januari, 2003 vid 12:42

Hej
    Brädan har truckar men dom är inbyggda i själva brädan. Det bästa är att maila till honom så får du nog ritningar. Vi har även klurat på en enklare variant på samma koncept men med tre medar. två fram och en bak. Han har ritningar på den också.
    Dock är ritningarna gjorda i autocad.

Tommys mail:tommymalin@bredband.net

Mvh Stefan

• steffo

Medlem
    16 januari, 2003 vid 13:59

Så där, nu har man fått tag på lite plattjärn. Nu fattas bara trucks och en bräda…

• boman

Medlem
    16 januari, 2003 vid 22:21

Yes fila på isarna blir kanske kanon till helgen !?

Här en bild på min senaste skapelse.

• boman

Medlem
    16 januari, 2003 vid 22:35

Feg hur går det ?
    Bifogar en bild till dig !

laugh.gif

• boman

Medlem
    16 januari, 2003 vid 22:37

Och en till wink.gif

• feg

Medlem
    20 januari, 2003 vid 15:41

Tjena
    Ja, hur går det? Projektet har legat på is smile.gif Det har varit skidåkning osv för min del så jag vet inte riktigt, men det är bra att du påminde mig. Det är nog dags att kolla med killen som kanske kan hjälpa mig med medarna och breddningen.

Dina bilder är mycket uppskattade, extremt snyggt. laugh.gif
    Jag tror de kommer väl till pass för att få killen som ska hjälpa mig att visualisera slutresultatet.

– Varför är ett med-truck-med par bredare än de andra?
    – Är det bredare paret det bakre?
    – Är vinkeljärnet under det bredare paret nödvändigt, det är ju snyggare utan? smile.gif
    – Varför har du bara ”stag” i bak på medarna och inte även i fram?

Angående isläget så ska det enligt hörsägen vara riktiga blåisar på norra björkfjärden (vattnet utanför Bålsta mot sthlm hållet) med enstaka ”genomfrysta” snöhögar. Vikingarennet genomfördes även de på perfekta isar vilket gör att Ekoln (Uppsala), Sigtuna fjärden, Ryssviken osv hela vägen in till Sthlm bör vara bra.
    Varför inte köra på Riddarfjärden… smile.gif

/feg

• stickan

Medlem
    20 januari, 2003 vid 22:15

Finns nu två issurfingklipp på FTP:n
    issurfing030117 och issurfing030118
    Inte några märkvärdiga men ändå, tyvär lyckades inte fotografen fånga några riktiga högfartsbilder men hålltillogdo, förhoppnings vis kommer det mera från en annan källa inom kort!

Mvh Stefan

• bta

Medlem
    21 januari, 2003 vid 17:27

Vad sa GPS:en? är det du som kör förresten?
    /B

• stickan

Medlem
    22 januari, 2003 vid 12:48

japp det är jag…
    så här fort gick det i fredags men jag tror nog vi körde fortare i lördags vid några tillfällen…

• stickan

Medlem
    22 januari, 2003 vid 12:49

hjärnsläpp…

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter is-sasongen borjar snart!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.